Možnosti popularizace vědy ve výuce jsou téměř neomezené. Můžeme využívat řadu různých metod, které nám pomohou poutavým způsobem přiblížit vědecké objevy našim studentům a studentkám. Jednou z nich je komplexní vyučovací metoda známá jako badatelsky orientovaná výuka. Nabízený workshop přispěje k rozluštění těchto otázek:
Jak připravit výukový cíl a nastavit náročnost výuky?
Jaké metody výuky a didaktické pomůcky zvolit?
Jak hodnotit výkony studentů a studentek?
Jak motivovat studenty a studentky, aby se sami stali vědci a vědkyněmi?
Odpovědi na tyto otázky budeme společně hledat, podrobovat zkoumání a také diskutovat.
Petr vystudoval pedagogiku na Ústavu pedagogických věd FF MU, vyučuje předměty komunikační trénink, dílna prezentace a pedagogická komunikace. Mimo to byl u zrodu Centra rozvoje pedagogických kompetencí MU, vede program Otevřená výzva, který podporuje inovace ve vzdělávání budoucích učitelů, a věnuje se praxi a šíření nenásilné komunikace.
Marek Boček své lektorské já začal tvořit v prostředí tábornického oddílu a několika dalších neziskových organizací. Pracoval v lesní školce, s dětmi zkoumal, kde se bere čokoláda, dospělé učil ošetřit pneumotorax a s teenagery si povídal o sexu a vztazích. Následně své pedagogické zkušenosti několik let zúročoval při výuce na střední a poté i základní škole. V současnosti se věnuje přípravě budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě MU. Krom toho figuruje jako lektor a metodik v Paměti národa, kde vytváří a vede workshopy s tematikou moderních dějin. Zároveň se jako člen hnutí Otevřeno zasazuje o zlepšování přípravy budoucích učitelů.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.