Od roku 2008 se v NaZemi věnuje podpoře vyučujících v oblasti kritického myšlení, konstruktivistické pedagogiky a globálního vzdělávání. Podílela se mj. na tvorbě e-learningového kurzu a mnoha metodik pro učitele k aktuálním tématům. Na Pedagogické fakultě MU vede semestrální kurzy o globálním vzdělávání. V roce 2023 působila jako mentorka provázejících učitelů na gymnáziích a v současnosti se nejvíce zaměřuje na rozvoj kompetencí a na trénink měkkých dovedností ve výuce a v rámci projektu Nature´s Allies vytváří venkovní programy pro učitele AJ zaměřené na podporu wellbeingu.
Jak aktivizovat velké skupiny
-
26. listopadu 2025
9:00 – 13:00 - Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
-
Registrace na akciObsazeno: 13 z 18
Rozvíjené kompetence
Typ akce
prezenční workshop, čeština
Určeno pro
vyučující MU, studující doktorských studijních programů
Vedení přednášek pro velké skupiny nutně neznamená, že studující budou jen pasivně naslouchat či si dělat poznámky. Na workshopu si společně pojmenujeme, proč výuka velkých skupin bývá méně aktivní, proč je aktivní učení důležité a co by mohlo pomoci vašim skupinám, aby byli po celou dobu zapojeni a učení bylo pro ně co nejvíce smysluplné. Lépe porozumíte konstruktivistické pedagogice a modelu E-U-R, který vám může pomoci strukturovat vaši výuku. Dále si vyzkoušíte metody, které dokáží studující zaktivizovat a zároveň mohou rozvíjet i další dovednosti a kompetence. Zkusíte si i několik online nástrojů. Odcházet budete s jasnými dalšími kroky, které si sami stanovíte pro váš budoucí profesní rozvoj.
Lektorující kurzu běžně působí v prostředí menších a středně velkých studijních skupin. Workshop proto nabídne především expertní vhled do principů konstruktivistické pedagogiky, modelu E-U-R a praktických aktivizačních metod. Klíčovým tématem bude přenos těchto přístupů do výuky velkých skupin, který společně prozkoumáme prostřednictvím sdílení zkušeností a příkladů z praxe samotných účastníků a účastnic.
Obsah
- Konstruktivistická pedagogika a model E-U-R jako příležitost k aktivizaci studujících
- Reflexe vlastního učení a pojmenování bariér a výzev při učení velkých skupin
- Praktické vyzkoušení metod aktivizace studujících (individuální, párové, skupinové, písemné, ústní atd.), včetně online nástrojů
- Vyhodnocení si přínosů a rizik jednotlivých metod a nástrojů
- Individuální stanovení kroků pro další profesní rozvoj v této oblasti
Cíle
- Porozumíte rozdílu mezi transmisivní a konstruktivistickou pedagogikou a jejím modelem E-U-R přinášející příležitosti k aktivizaci studujících.
- Na základě reflexe vlastního učení si pojmenujete bariéry a výzvy při učení velkých skupin.
- Prakticky si vyzkoušíte metody aktivizace studujících (individuální, párové, skupinové, písemné, ústní atd.), včetně online nástrojů.
- Vyhodnotíte si přínosy a rizika jednotlivých metod a nástrojů.
- Individuálně si stanovíte kroky pro další profesní rozvoj v této oblasti.
Lektorující
Mgr. Ondřej Stejskal
| e‑mail: |
|---|
Pracuje v Audiovizuálním studiu PdF MU. Vystudoval Teorii interaktivních médií a Zkušenostně reflektivní učení na FF MU.
Profesní dráhu odstartoval ve vzdělávací organizaci NaZemi, kde pracoval jako metodik, lektor a produkční vzdělávacích materiálů.
Vedle globálního vzdělávání, konstruktivistické pedagogiky a nenásilné komunikace měl zde také příležitost být součástí mezinárodního skautského projektu a vydat například nevšední pohádkovou knížku o konfliktech.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
Načítám mapu…
Kontaktní osoba
Přihlášení
Sdílení události