Reflexe je silným pedagogickým nástrojem – pomáhá studujícím zastavit se, promyslet vlastní zkušenost a propojit nové poznatky s tím, co už znají. Ne vždy ale reflexe probíhá sama od sebe – je na vyučujícím, aby ji cíleně podpořil a vytvořil prostor, kde má smysl. Jak tedy zapojit reflexi do výuky tak, aby skutečně podporovala učení? Workshop se zaměří na praktické způsoby práce s reflexí během výuky. Účastnictvo si vyzkouší různé formy reflexe – od jednoduchých otázek přes krátká cvičení až po strukturovanější techniky, které lze snadno integrovat do seminářů i přednášek. Inspiraci si vezmeme ze zážitkové pedagogiky, koučovacích přístupů i z osvědčených univerzitních praktik.
Obsah
Jakou roli hraje reflexe v procesu učení a jak ji cíleně využívat.
Praktické techniky pro zapojení reflexe do aktivit a diskusí.
Jak nastavit reflexi tak, aby byla smysluplná pro celou skupinu.
Sdílení zkušeností: co funguje a jaké jsou osvědčené postupy.
Cíle
Naučíte se různé způsoby, jak do výuky začlenit reflexi.
Vyzkoušíte si techniky, které pomohou studujícím zpracovat zkušenosti a prohloubit porozumění.
Získáte konkrétní tipy pro okamžité využití ve vlastní praxi.
Budete mít prostor k výměně zkušeností a inspiraci od ostatních účastníků a účastnic.
Jsem lektor, facilitátor a learning designer. Specializuji se na interaktivitu v učení a rozvoj smysluplné spolupráce v různorodých skupinách. Více než deset let pomáhám pedagogickým týmům i organizacím rozvíjet jejich práci a přinášet do ní inovace. Zkušenosti jsem získal v prostředí vzdělávacích organizací, jako člen interního týmu lektorů Domu zahraniční spolupráce a také jako vyučující na Masarykově univerzitě, Univerzitě Karlově a Univerzitě Palackého v Olomouci.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.