Nechte se inspirovat, jakým způsobem rozvíjet kritické myšlení studujících prostřednictvím online nástrojů a aplikací. Seznámíte se s aktuálními příklady využití analytických pomůcek, generátorů deepfake obrázků a detektorů manipulací a neetické či zavádějící argumentace. Workshop nabídne přehled nástrojů, praktické ukázky i možnost vytvořit vlastní aktivity a cvičení. Je určen akademikům a akademičkám, kteří chtějí své studující připravit na výzvy současného digitálního světa.
Obsah
Tvorba a rozbor deepfake obrázku
Nápady na aktivity posilující kritické myšlení
Přehled digitálních pomůcek
Analýza reklamních sdělení a volebních plakátů
Cíle
Vytvoříte si vlastní deepfake.
Vyzkoušíte si analyzovat online obsah.
Navrhnete aktivitu do své výuky.
Naučíte se rozpoznávat neetický text.
Lektorka
Mgr. Monika Macháňová
e‑mail:
Monika Macháňová je metodičkou vzdělávacích programů s cílem rozvíjet digitální kompetence učitelů, žáků a knihovníků. Zaměřuje se na témata, jako je umělá inteligence, virtuální realita, aktivizace studentů a digitální well-being. Za neziskovou organizaci AI Harmony vystupuje na konferencích a věnuje se lektorské činnosti. Působí také na Masarykově univerzitě na Katedře informačních studií a knihovnictví jako externí přednášející nebo vedoucí bakalářských prací.
Praktické informace
Prosíme, vezměte si s sebou vlastní notebook.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
3. Vyučující výuku vede se zřetelem k potřebám studujících
K podněcování učební aktivity studujících vyučující využívá učební úlohy či otázky přiměřené náročnosti, naplňující cíle výuky a odpovídající povaze učiva.
V průběhu výuky vyučující reaguje na potřeby studujících, upravuje své výukové strategie a poskytuje konstruktivní zpětnou vazbu.