Objevte způsoby, jak jednoduše vytvářet poutavé vizuální materiály pro svou výuku pomocí nástroje Canva. Naučíte se pracovat s interaktivními šablonami, využívat multimediální AI funkce a také se dozvíte tipy, jak Canvu efektivně zapojit do běžné výuky. Získáte přehled o možnostech platformy a prakticky si vyzkoušíte tvorbu vlastních výukových materiálů, které zaujmou a inspirují vaše studenty. Workshop je určen pro začátečníky.
Obsah
Tvorba výukových materiálů
Využívání šablon
Představení AI funkcí
Tipy na zařazení Canvy do výuky
Cíle
Naučíte se tvořit vizuálně zajímavé materiály.
Získáte přehled o pokročilých funkcích nástroje.
Vyzkoušíte si způsoby, jak Canvu zapojovat do výuky.
Lektorka
Mgr. Monika Macháňová
e‑mail:
Monika Macháňová je metodičkou vzdělávacích programů s cílem rozvíjet digitální kompetence učitelů, žáků a knihovníků. Zaměřuje se na témata, jako je umělá inteligence, virtuální realita, aktivizace studentů a digitální well-being. Za neziskovou organizaci AI Harmony vystupuje na konferencích a věnuje se lektorské činnosti. Působí také na Masarykově univerzitě na Katedře informačních studií a knihovnictví jako externí přednášející nebo vedoucí bakalářských prací.
Praktické informace
Prosíme, vezměte si s sebou vlastní notebook. Výhodou je mít předplatné Canva Pro, případně je možné aktivovat si 30denní bezplatnou zkušební verzi.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
Vyučující formuluje cíle své výuky v souladu s profilem absolventa studijního programu.
Na základě cílů výuky vyučující stanovuje ověřitelné výstupy z učení příslušné vyučovací jednotky.
Vyučující výuku strukturuje tak, aby na sebe její jednotlivé části navazovaly, měla jasný začátek, srozumitelný průběh a smysluplný závěr.
Vyučující vybírá takové metody výuky, které jsou vhodné pro naplnění stanoveného cíle a co nejlépe zprostředkovávají studujícím obsah výuky v podmínkách, které má k dispozici.
Při vytváření výukového obsahu vyučující zohledňuje cíle výuky a vstupní úroveň znalostí, dovedností a kompetencí studujících.
Vyučující připravuje či zprostředkovává dostupné a funkční studijní materiály, které účelně podporují samostudium.