|
CERPEK
|
1/2021
28. 1. 2021, 10:59
|
Vítejte na stránkách pátého čísla newsletteru CERPEK. Dočtete se v něm především o široké škále aktivit, které pro Vás CERPEK připravuje v první polovině roku 2021. Stěžejním tématem tohoto období bude podpora on-line výuky na MU.
Jménem celého týmu centra CERPEK, který připravuje a organizuje naše workshopy a další vzdělávací programy v oblasti vysokoškolské pedagogiky, Vám přeji, abyste zkouškvé období zvládli se stejnou bravurou, s jakou jste zvládli výuku v podzimním semestru. Dovolte mi vám také popřát hodně zdraví v roce 2021.
Stay Safe! Jeffrey A. Vanderziel ředitel CERPEK
|
|
|
Dva vzdělávací programy končí a dva začínají
|
|
Rozvoj pedagogických kompetencí (běh D)
V pátek 15. ledna 2021 ukončilo třicet zaměstnanců MU program Rozvoj pedagogických kompetencí ve vysokoškolském prostředí. K tomuto úspěchu jim během online setkání pogratulovali prorektor pro personální a akademické záležitosti prof. Jiří Hanuš, v jehož gesci CERPEK spočívá, a řešitelka projektu MUNI 4.0 (CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418), z něhož byl program financován, doc. Markéta Pitrová. Kvůli vypuknutí pandemie se všichni absolventi programu, jež pocházejí z osmi fakult MU a Středoevropského technologického institutu (CEITEC), museli potýkat s výjimečnými výzvami. Program měl být původně ukončen v červnu 2020, ale vzhledem k nemožnosti realizace kontaktní výuky a spolupráce s mentory jim bylo poskytnuto dalších šest měsíců na to, aby mohli program absolvovat. Tímto jim gratulujeme k jejich úspěchu, zaslouží si naše uznání a chválu.
|
|
|
|
Online setkání s absolventy programu Rozvoj pedagogických kompetencí (běh D)
|
Základy vysokoškolské pedagogiky pro doktorandy (běh B)
V první polovině ledna 2021 zároveň úspěšně absolvovali frekventanti běhu B vzdělávacího programu Základy vysokoškolské pedagogiky pro doktorandy. Celkem tedy oba naše programy absolvovalo bezmála 40 skvělých vyučujících z celé naší univerzity. Jsme na ně velmi pyšní a přejeme jim vše dobré!
|
|
|
|
|
Vítáme nové účastníky našich programů
Oba naše vzdělávací programy budou vzhledem k aktuální situaci probíhat on-line, což je pro naše lektory velká výzva, ke které se postavili čelem. Poslední účastníci programu Rozvoj pedagogických kompetencí ve vysokoškolském prostředí započali svůj roční profesně-vzdělávací kurz v pondělí 25. ledna – opět v on-line prostředí. Třicet participantů tohoto programu opět představuje průřez fakultami napříč naší univerzitou, přičemž máme obzvláště radost, že mezi nimi můžeme přivítat i zástupce naší nejnovější fakulty – Farmaceutické fakulty MU.
Zároveň jsme zahájili běh C vzdělávacího programu Základy vysokoškolské pedagogiky pro doktorandy. Celkově se tak v našich vzdělávacích programech v tomto roce seznámíme s 50 novými lidmi.
Vítejte na palubě!
|
|
|
|
Stala se pro vás on-line výuka už rutinou a přemýšlíte o tom, co a jak byste mohli v on-line výuce dělat jinak? Začínáte s on-line výukou a hledáte inspiraci, jak ji koncipovat? Ať tak či tak, v sérii našich čtyř únorových webinářů máte možnost dozvědět se různé možnosti a metodické tipy k on-line výuce. Získáte v nich například inspiraci pro aktivizaci a hodnocení vašich studentů během on-line hodin, poskytování zpětné vazby studentům, doporučení pro přípravu studijních materiálů a mnohé další.
|
|
|
Jak na studijní neúspěšnost?
Téměř šedesát procent studentů, kteří se zapíší do bakalářského cyklu na MU své studium řádně nedokončí. Co stojí za tímto alarmujícím číslem? A můžu já jako učitel něco změnit? Pokud si kladete tyto otázky, přemýšlíte o nich a hledáte na ně odpovědi, pak je pro vás určen tento webinář. Na webináři se mimo jiné dozvíte, jaká opatření mohou přispět ke snižování studijní neúspěšnosti a budete mít možnost si během webináře vypracovat plán podpory studijní neúspěšnosti pro váš předmět.
|
|
|
|
Journaling pro výuku i profesní rozvoj
Novinkou v nabídce webinářů je i Journaling – deníkové psaní. Psaní deníku či reflektivní psaní nejsou jen zápisky začínající slovy „Milý deníčku…“. Připravili jsme pro vás webinář, ve kterém se dozvíte o možnostech využití deníkového psaní ve výuce se studenty i v profesním a osobním rozvoji. Journaling lze využít pro výzkum, zjištění priorit, organizaci úkolů nebo pro zorientování se v životních situacích.
|
|
|
|
Podílíte se na přípravě budoucích učitelů a lámete si hlavu, jak zdokonalit své pedagogické kompetence, aby byly efektivní, praktické a pro vaše studenty inspirující? Potřebujete obohatit vaši výuku o zajímavé didaktické prvky a metody? Chcete umět lépe pracovat se zpětnou vazbou? Jsou vaše skupinky studentů pestré a nevíte jak je zaujmout? A víte, jak efektivně pracovat s reflexí? A to vše s ohledem na on-line prostředí? Pokud ve vás tyto otázky otevřely pochyby, tak naše nabídka workshopů je tu přesně pro vás. V rámci spolupráce na projektu OPVVV Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI pro vás v jarním semestru připravujeme opakování deseti úspěšných tematických workshopů ZIP MUNI, které jsou šité na míru vašim potřebám. Přijďte a my vám pomůžeme být lepším pedagogem.
|
|
|
Dále připravujeme…
Brzy v nabídce workshopů zveřejníme jedinečný workshop, jehož základy stojí na vědecky ověřených metodách finských odborníků a vychází z prvků age managementu. Dozvíte se v něm, jak pracovat na své (nejen) pracovní spokojenosti a jak se vyrovnat s výzvami ve vašem pracovním a v osobním životě, a to nejen z důvodu pandemické situace a dynamického akademického prostředí. Naučíte se dále rozpoznat svůj potenciál a rozvíjet ho, pracovat s motivací, duševní pohodou, změnami, či dílčími neúspěchy.
Dobrý konec hodiny aneb Jak reflektovat se studenty, je název webináře plánovaného na březen. Budete si na něm moci vyzkoušet různé způsoby, jak uzavírat hodinu s vašimi studenty tak, aby to podpořilo jejich učení a nenudilo. Odnesete si zásobník různých technik reflexe, které budete moci používat v online i kontaktní výuce.
Novinkou bude i workshop, který pomůže vyučujícím z MUNI s psychohygienou nejen v období náročné on-line výuky.
Sledujte průběžně nabídku workshopů.
|
|
|
|
|