Lektoři vzdělávacího programu
Dílna rozvoje pedagogických kompetencí

Mgr. Zuzana Kročáková

Vedoucí lektorka CERPEK

e‑mail:

Lektorka vzdělávání dospělých, matka, punkový systematik, ENFP. Vystudovala učitelství češtiny a psychologie na PdF MU, pak sbírala pedagogické i životní zkušenosti na Lotyšské univerzitě v Rize, brněnském soukromém gymnáziu, na mateřské dovolené, na americké střední chlapecké škole a jako průvodce programu Učitel naživo. Už více než 15 let učí psychologii na Katedře psychologie PdF MU. Za svou erudici v zážitkové pedagogice vděčí dobrovolnické práci v Prázdninové škole Lipnice a Hnutí Brontosaurus. Lektorsky se zaměřuje na témata se zážitkovým učením spojená, jako je vedení reflexe, práce s cílem, výuková komunikace, poskytování zpětné vazby, tandemové učení a responzivní výuka. Její pedagogickou metou je „Neuč mnoho, nauč mnoho.‟

Mgr. et Mgr. Zuzana Vařejková, Ph.D.

Metodička a analytička rozvoje a vzdělávání, lektorka, členka řešitelského týmu projektu BELONG

e‑mail:

Lektorka vzdělávání dospělých, vystudovala Andragogiku a Sociální pedagogiku a poradenství na MU. Své odborné a lektorské zkušenosti získala při spolupráci s různými organizacemi. Nejvíce ji formovala organizace Age management a Centrum pro rodinu a sociální péči. Zabývá se vzděláváním dospělých, zejména didaktikou a tématy jako je učení na pracovišti, mezigenerační učení, age management a wellbeing. Je certifikovanou lektorkou vzdělávacího programu Profesní seniorita, který lektoruje pro různé cílové skupiny. V současné době působí na CERPEK jako lektorka a odborná pracovnice a na Ústavu pedagogických věd, kde vyučuje Age management a Profesní senioritu.

Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.

Manažerka a lektorka pro oblast rozvoje pedagogických kompetencí

e‑mail:

Vysokoškolská učitelka pečující o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů a učitelek na FF MU a členka vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů. Výzkumně se zabývala kvalitou výuky a právě příprava kvalitní výuky patří mezi její oblíbená témata k lektorování. Své pedagogické dovednosti rozvíjela především v neziskové organizaci Hnutí Brontosaurus, kde vedla dětské i mládežnické oddíly a pečovala o vzdělávání místních organizátorů. Pokud zrovna nepečuje o budoucí i současné učitele a učitelky, píše texty o vzdělávání a stará se o faunu i flóru na svém k přírodě šetrném hospodářství.

Mgr. Michal Diviš, Ph.D.

Lektor

Psycholog, psychoterapeut a supervizor PCA, jemuž se podařilo vystudovat tehdy ještě jednooborovou psychologii na FF MU v Brně. Většinu profesního života se věnoval práci s rodinami v krizi a lidmi, kteří se snaží lépe porozumět sobě a pracovat na svém rozvoji. V současnosti rozjíždí soukromou praxi, trochu působí na jedné základní škole, v jednom dětském domově, trochu superviduje v různých zařízeních sociálních služeb a trochu lektoruje. Už během studií na VŠ se intenzivně zajímal o to, jak lidi co nejefektivněji něco naučit s využitím zkušenosti, hlavně pod hlavičkou Instruktorů Brno a poté i v ACORu (Akademické centrum osobnostního rozvoje). Zajímá se především o témata spojená s prací se skupinou, reflexí a psychickou bezpečností.

Ing. Boris Janča

Lektor

e‑mail:

Vystudoval podnikové hospodářství, nedostudoval pomocné vědy historické a několik dalších oborů. V současnosti pracuje ve Středisku Teiresiás (Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky MU), kde plní roli tajemníka pracoviště. V mládí četl knihy E.T. Setona a mnohé z jeho myšlenek jsou mu stále sympatické; vlastní praktické (nejen) pedagogické zkušenosti sbíral zejména v prostředí Prázdninové školy Lipnice a s ní spřízněných organizací. Ač skeptický ke všemu a všem, je stále idealistou.

Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Lektorka

e‑mail:

Působí kmenově na Pedagogické fakultě, kde se věnuje vzdělávání učitelů anglického jazyka a učitelů prvního stupně základních škol. Výzkumně ji zajímá především profesní rozvoj učitelů a jeho podpora s využitím videozáznamů výuky.

Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A.

Lektorka

e‑mail:

Nikki Fořtová is a lecturer on the MA in Teaching at Masaryk University. She is also a CELTA and Oxford Teachers Academy trainer. Her ELT research interests lie in classroom interaction, reflection, and the use of technology. Her current research explores corrective feedback by teachers at different stages in their career and in different classroom environments. Nikki enjoys playing the piano, running, and hula hooping. She isn’t very good at any of these but keeps a growth mindset about it all, so maybe one day she will be.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info