Milé kolegyně, milí kolegové,
rád bych vám všem srdečně poděkoval za vaši přízeň a vysokou účast na našich aktivitách a akcích. Vaše zapojení a zájem o rozvoj kompetencí jsou pro nás neocenitelné a motivují nás k dalšímu zlepšování našich programů.
Dovolte mi také vyjádřit vděčnost celému týmu CERPEK a všem lektorům, kteří se podílejí na realizaci našich aktivit. Bez vašeho nasazení a kreativity bychom nemohli dosáhnout tak skvělých výsledků. Je inspirativní vidět, jak společně budujeme prostředí, které podporuje osobní a profesní růst.
Jsem přesvědčen, že rozvoj kompetencí je klíčový nejen pro úspěch jednotlivců, ale i pro dlouhodobý a udržitelný úspěch celé univerzity. Věřím, že investice do vzdělávání a osobního rozvoje se nám všem bohatě vrátí, a to nejen v podobě nových znalostí, dovedností a postojů, ale také v posílení týmové spolupráce a inovativního myšlení.
Pro rok 2025 chystáme řadu zajímavých akcí, aktivit a novinek. V souladu se zadáním vedení MU významně posílíme rozvoj kompetencí vyučujících. K tomu nám pomůže i zahájený projekt KompassMUNI, na kterém již intenzivně spolupracujeme zejména s Odborem po kvalitu RMU a jednotlivými fakultami.
Těšíme se na další společné akce a příležitosti k růstu!
A protože tento newsletter je letos poslední, dovolte mi na závěr přání pevného zdraví, štěstí a pohody do celého roku 2025. A klidné Vánoce.
Za tým CERPEK
Petr Pokorný ředitel Centra rozvoje kompetencí
|
|
|
Seznamte se s naším novým kolegou
|
|
|
|
Koordinátor rozvoje a vzdělávání
Ivo spolupracuje s CERPEK již téměř dva roky a od listopadu se stal naším kolegou. Ivo má starosti agendu zaměřenou na administraci a koordinaci vzdělávacích akcí, spojenou i se sběrem a vyhodnocováním zpětných vazeb z těchto akcí. Zabývat se bude i transferem rozvoje a vzdělávání zaměstnaných na MU do praxe.
|
|
|
|
Načerpejte do nového semestru inspiraci pro obohacení a podporu kvality vaší výuky s ohledem na aktuální témata. Rádi sdílíme nabídku workshopů pro rozvoj pedagogických kompetencí, ze které si vybere každý vyučující, co chce jít s dobou.
Začátek roku může být vhodnou příležitostí, jak načerpat energii a zapracovat na vztahu k sobě. V prvním workshopu po Novém roce se zaměříme na duševní zdraví a osobní pohodu pro vyučující. Naučíte se praktické techniky, jak proměnit nejistotu při výuce ve výhodu.
|
|
|
|
Leden bude dále ve znamení inovativních metod a principů. Můžete se těšit na osvojení si hry jako efektivního didaktického nástroje nebo metody kritického čtení a psaní (RWCT) pro výuku.
|
|
|
Ze zpětné vazby na workshopy rozvoje osobnostních kompetencí
„Ze strany zaměstnavatele to považuji za skvělý benefit, který by mohl být dopřán všem zájemcům. Považuji to za projev péče o zaměstnance, který mi celou dobu scházel.“
|
|
|
Ve spolupráci se střediskem Teiresiás prozkoumáme, s jakými výzvami se nejčastěji potýkají studující s psychickými obtížemi během semestru i ve zkouškovém období. Na workshopu se podíváme na to, jak i drobné úpravy mohou být velkým zdrojem podpory.
|
|
|
Opět u nás přivítáme lektorky z projektu Tři učitelky. Tentokrát představí téma paměti a role zapomínání v procesu učení. Získáte tipy na posílení výuky, aby vám studující lépe porozuměli, efektivněji se učili a zejména méně zapomínali.
|
|
|
|
Závěrem vás zveme na dva navazující workshopy o využití umělé inteligence ve výuce. Přímo na workshopu si prakticky vyzkoušíte, jak používat AI ve specifických výukových situacích. Osvojíte si techniky na pokročilou strukturu promptů a přípravu asistentů.
|
|
|
|
|
Hvězdy v týmu nestačí: O důležitosti rovnováhy mezi talenty a „nosiči vody“
Máte v týmu samé hvězdy, ale výsledky přesto pokulhávají? V článku časopisu Firemní vzdělávání ředitel CERPEK Petr Pokorný vysvětluje, že mít v týmu pouze talenty nestačí. Dozvíte se, kdo jsou tzv. „nosiči vody“, jakou nenahraditelnou roli hrají v týmové dynamice a proč je důležité rozvíjet nejen hvězdy, ale všechny členy týmu. Článek nabízí praktické tipy pro podporu těchto klíčových, často přehlížených členů týmu a ukazuje cestu k vytvoření skutečně funkčního kolektivu. Přečtete si více v časopise na stranách 8 a 9.
|
|
|
Ze zpětné vazby na workshopy rozvoje osobnostních kompetencí
„Školení bylo pro mne benefitem, který mi scházel. Vnímám jej jako potřebnou péči o zaměstnance, na kterou jsem dlouho čekala.“
|
|
|
|
Efektivní řízení změn patří mezi klíčové manažerské dovednosti. Vedoucí zaměstnanci MU se na říjnovém workshopu seznámili s praktickými nástroji pro jejich úspěšné zavádění. Co si z něj odnesli a jak simulační hra „Leading the Change“ pomáhá lépe pochopit dynamiku změn? O tom se více dozvíte v našem článku.
|
|
|
Program Manažer 2024 úspěšně zakončen
Co se stane, když se potká přednosta kliniky, vedoucí katedry, docent, odborný asistent…? Odpověď je jasná: program Manažer!
V CERPEK jsme během posledních tří měsíců vytvořili jedinečný prostor, kde se prolínají světy akademické i neakademické sféry, teorie i praxe. Program Manažer spojil osobnosti z různých oblastí, aby se společně zamyslely nad manažerskými rolemi, vyměnily si zkušenosti a obohatily své dovednosti.
Šest intenzivních dní plných inspirace, sdílení a konkrétních nástrojů. Spolupráce s týmem z Motiv P přinesla nejen nové perspektivy, ale také skutečný pokrok v tom, jak se stát efektivnějším manažerem, lídrem i kolegou. Účastníci si odnesli teoretické poznatky, ale především praktické dovednosti a chuť zkoušet nové přístupy ve své každodenní práci.
Velké díky patří všem, kteří se zapojili – za jejich energii, otevřenost a chuť posouvat hranice. Tento program byl nejen o učení, ale i o vzájemné inspiraci a motivaci.
A co dál? Už teď se těšíme na další skupinu vedoucích zaměstnanců, kteří chtějí posunout své manažerské schopnosti na novou úroveň. Přidejte se k nám a staňte se součástí tohoto rozvojového programu!
Pozn. V případě vašeho zájmu kontaktujte svého L&D koordinátora.
|
|
|
Ze zpětné vazby na workshopy rozvoje osobnostních kompetencí
„Pokračujte v tom, co děláte, podle všech účastníků různých kurzů jsou Vaše témata a workshopy opravdu potřebná a velmi přínosná!“
|
|
|
Na CERPEK se v květnu tohoto roku obrátila postdoc výzkumná pracovnice z Přírodovědecké fakulty MU s poptávkou po individuálním rozvoji osobnostních kompetencí v angličtině. Z této iniciativy vznikla ukázková spolupráce. Díky výborné koordinaci mezi vedoucí Oddělení rozvoje osobnostních kompetencí CERPEK Ivou Lízalovou a specialistkou pro rozvoj a vzdělávání PřF MU Eliškou Sobotkovou se podařilo rychle najít vhodnou koučku a zajistit hladký průběh celého procesu. Výzkumnice ocenila jak profesionální přístup všech zúčastněných, tak především přínos samotného koučinku pro její osobní i profesní rozvoj. Více o této úspěšné spolupráci si můžete přečíst v článku PřF.
|
|
|
|