Na tomto workshopu zjistíte, kdy a jak využívat nástroje AI, jako je ChatGPT, zda-li je vůbec vhodné po umělé inteligenci sáhnout a proč „halucinuje“. Zároveň se naučíte, jak strukturovat pomocí 3 základních pravidel prompt tak, abyste si s AI rozuměli a dosáhli tak kvalitního výsledku. Zkušení lektorující vám navíc poskytnou hromadu praktických tipů a pomůžou vám porozumět možnostem (i limitům) této technologie v oblasti výuky a přípravy na ní.
Obsah
Kdy a proč využít umělou inteligenci ve výuce
Intelektuální vlastnictví obsahu vygenerovaného AI
Základy efektivního psaní promptů (zadání)
Následná práce s promptem a jeho optimalizace
Baterie příkladů pro využití jazykového modelu pro každého vyučujícího, jako je např. příprava testů, příprava vyučovací hodiny a jiné
Skupinová a individuální cvičení s ChatGPT s důrazem na získání praktických zkušeností s jazykovým modelem AI
Cíle
Porozumíte, kdy je vhodné sáhnout po umělé inteligenci a kdy ne.
Naučíte se vytvářet kvalitní prompty pro efektivní komunikaci s AI.
Získáte praktickou zkušenost s nástrojem ChatGPT.
Vyzkoušíte si konkrétní příklady využití AI v pedagogické praxi.
Lektorující
Kateřina Balíková
Využívám metodiku a interakci během školení k tomu, aby lidé pochopili složitější témata, získali znalosti a dovednosti a aplikovali je v reálných situacích. Mám odborné zkušenosti s vizuálním designem, metodikou a tvorbou výukových materiálů i vývoj e-learningů.
Realizuji workshopy pro rozvoj dovedností (online) školitele a aplikuji AI LLM do pracovního prostředí.
Přizpůsobuji výuku potřebám studentů a zjednodušuji složitá témata, aby byla srozumitelná a prakticky využitelná. Vytvářím praktické kurzy, které staví na ověřených základech a spojují teorii s praxí. Jsem nadšenec do technologií a neustále své znalosti aktualizuji, aby odpovídaly současným trendům.
Mám zkušenosti s implementací AI LLM nástrojů do pracovního prostředí a designem série vzdělávacích kurzů v oblasti AI. Vyučuji na ZŠ, SŠ i VŠ v technických tématech.
Místo konání
Online prostřednictvím MS Teams. Účastníci obdrží před konáním akce e-mail s odkazem pro připojení.
Vyučující formuluje cíle své výuky v souladu s profilem absolventa studijního programu.
Na základě cílů výuky vyučující stanovuje ověřitelné výstupy z učení příslušné vyučovací jednotky.
Vyučující výuku strukturuje tak, aby na sebe její jednotlivé části navazovaly, měla jasný začátek, srozumitelný průběh a smysluplný závěr.
Vyučující vybírá takové metody výuky, které jsou vhodné pro naplnění stanoveného cíle a co nejlépe zprostředkovávají studujícím obsah výuky v podmínkách, které má k dispozici.
Při vytváření výukového obsahu vyučující zohledňuje cíle výuky a vstupní úroveň znalostí, dovedností a kompetencí studujících.
Vyučující připravuje či zprostředkovává dostupné a funkční studijní materiály, které účelně podporují samostudium.