Mgr. Petr Pokorný
telefon: | 549 49 6850 |
---|---|
e‑mail: |
European Digital UniverCity
Období řešení:
01/2023–12/2026
Řešitel projektu:
Masarykova univerzita
Role CERPEK:
participace na řešení dílčích aktivit projektu
Řešitel projektu na CERPEK:
telefon: | 549 49 6850 |
---|---|
e‑mail: |
Projekt EDUC-SHARE – výzkumná a inovační část projektu EDUC financovaná programem Horizont 2020 – zavede pilotní nástroje pro posílení multidisciplinárního společného výzkumu, který pracuje na dlouhodobém plánu řešení klíčových globálních výzev. Do vědy budou zapojeni občané, konkrétně mládež. Budeme zkoumat způsoby, jak urychlit přenos technologií v různých oblastech, od informačních a komunikačních technologií po společenské a humanitní vědy, a rozvíjet podnikatelské myšlení studentů a výzkumných pracovníků.
S využitím moderních digitálních nástrojů a osobní spolupráce vytváříme silný trojúhelník sdílených znalostí a akademických hodnot mezi západní, střední, severní a jižní Evropou a rozvíjíme pevné vazby mezi místními prostředími, abychom mohli řešit globální výzvy 21. století.
Podrobnější informace o aktivitách projektu jsou dostupné na stránkách projektu.
Projekt je v realizační fázi.
Better Education through Long-term Investment into Inclusiveness and Student and Staff Wellbeing
Období řešení:
02/2022–02/2025
Řešitel projektu:
Univerzita Komenského v Bratislave
Role CERPEK:
partner projektu, řešitel na MU
Partneři projektu:
Central European University (CEU), Nottingham Trent University, University of Madeira, Asociace pro kvalitu ve vysokoškolském vzdělávaní (AKVV)
Řešitelka projektu na CERPEK:
Vytvořeno díky podpoře programu Erasmus+ Strategické partnerství BELONG: Better Education through Long-term Investment into Inclusiveness and Student and Staff Wellbeing (2021-1-SK01-KA220-HED-000023528).
V projektu se zaměřujeme na tři vzájemně související témata: wellbeing, inkluzivita a pocit sounáležitosti mezi vyučujícími a studujícími Masarykovy univerzity.
Klíčovými aktivitami projektu jsou výzkum v oblasti uvedených témat, včetně návrhů doporučení pro MU a prezentace zjištění na konferencích. Dále vytvoření a realizace vzdělávacího programu pro vyučující, který je naučí podporovat tyto významné aspekty vysokoškolské výuky. V neposlední řadě sdílení dobré praxe s partnery projektu i na veřejně přístupném portálu.
Cílem projektu BELONG je zlepšit kvalitu vzdělávání na všech partnerských univerzitách. Toho se snažíme dosáhnout zvýšením pocitu sounáležitosti mezi vyučujícími a studujícími a podpoře well-being. Zaměřujeme se na otázky duševního zdraví a pohody, které se v souvislosti s nedávnou pandemií COVID-19 dostaly do popředí zájmu. Usilujeme také o to, aby vzdělávání na partnerských univerzitách bylo inkluzivní. Zároveň se snažíme zlepšit schopnost našich studujících komunikovat se zaměstnavateli tak, aby mohli najít pracovní místa, na kterých najdou dobré uplatnění svých znalostí. Abychom zapojili co nejvíce vyučujících a studentů, bude mít projekt silný digitální rozměr. V rámci projektu podpoříme partnerství mezi studenty a vyučujícími, které bude hnací silou rozvoje jejich univerzit.
Realizace výzkumu na Pedagogické fakultě MU a plánované vzdělávací aktivity pro vyučující a studující naplňují strategický záměr MU 2021–2028 (specificky bod 3.5 – Posilovat sounáležitost studentů, zaměstnanců a absolventů s univerzitou a utvářet univerzitní komunitu sdílející společné hodnoty jako základní předpoklad pro naplňování všech univerzitních rolí a bod 4.2 – Vytvářet motivační prostředí oceňováním mimořádně kvalitních a výjimečných pracovních výsledků, poskytováním rovných příležitostí a podmínek pro individuální rozvoj a kariérní růst zaměstnanců i podporou slaďování pracovního a osobního života). Navazují také na aktivity HR AWARD.
Kromě výsledků výzkumu, s nimiž MU může dále pracovat, poskytne účast na projektu také příležitosti publikovat výzkumné studie v mezinárodním týmu a rozšiřovat síť kontaktů a spolupráci se zahraničními partnery.
V projektu je Masarykova univerzita lídrem v přípravě studií mapujících dopady realizovaných iniciativ.
Návrh a realizace výzkumu v oblasti wellbeing studentů a vyučujících, pocitu sounáležitosti a inkluzivity
Související studie
Zpráva mapující aktivity na podporu wellbeingu a inkluzivity na partnerských univerzitách
Komunikace podporující wellbeing a inkluzivitu v univerzitním prostředí
Publikační výstupy a popularizační texty související s projektem
2024
Connecting students (and faculty) and fostering a sense of (e-)belonging
TULIS-OSWALD Maria VIDLÁKOVÁ Jitka SIWEK-MARCON Petra
Uspořádání workshopu pro univerzitu v Salzburgu
Mezinárodní networking pro wellbeing
VIDLÁKOVÁ Jitka
Popularizační text web CERPEK
Belong project – supporting belonging, inclusion & well-being
VIDLÁKOVÁ Jitka
Prezentace na Erasmus+ Staff Week
2023
Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů
KOŠATKOVÁ Markéta KUROWSKI Martina VAŘEJKOVÁ Zuzana
Prezentace na konferenci
Examples of good practice in the field of wellbeing at Masaryk University
KUROWSKI Martina KOŠATKOVÁ Markéta
Prezentace na konferenci
Wellbeing, inkluzivita a pocit sounáležitosti na PdF MU
VAŘEJKOVÁ Zuzana
Prezentace na konferenci
Wellbeing, inkluzivita a pocit sounáležitosti ve vysokoškolském prostředí
VAŘEJKOVÁ Zuzana KUROWSKI Martina KOŠATKOVÁ Markéta
Prezentace na konferenci
Inkluzivita ve výuce podněcuje kritické myšlení studujících
VIDLÁKOVÁ Jitka
Popularizační text Magazín M
Na duševní pohodě lidí na univerzitě záleží!
VIDLÁKOVÁ Jitka
Popularizační text Newsletter CERPEK
WellTogether: Belonging and Inclusion Conference
VIDLÁKOVÁ Jitka KUROWSKI Martina KOŠATKOVÁ Markéta VAŘEJKOVÁ Zuzana
Uspořádání konference
Vytvoření učebního plánu a realizace vzdělávacího programu pro vyučující zaměřeného na podporu wellbeing studentů a vyučujících, pocitu sounáležitosti a inkluzivity
Příprava a realizace multiplikačních eventů k tématům projektu
Vytvoření a realizace dvou kurzů profesionální komunikace se zaměstnavateli pro studující MUNI a UNIBA
Workshopy realizované za finanční podpory projektu
Psychohygiena pro vyučující: Klíč k duševní pohodě
Psychohygiena pro vyučující: Klíč k duševní pohodě
Psychohygiena pro vyučující: Klíč k duševní pohodě