Prerekvizitou účasti je absolvování workshopu AI ve vzdělávání I.
Tento pokročilý workshop vás posune od základní struktury jednoduchého, ale velmi účinného promptu k umění vytvářet komplexnější požadavky a tím i získávat přesnější a strukturovanější odpovědi od umělé inteligence. Abyste se naučili s pomocí AI ušetřit co nejvíce času, jsou pro vás připraveny i pokročilé promptovací techniky, jako jsou „SCAMPER“, „chain-of-thoughts“ či „critical thinking prompting“. Ukážeme vám také, jak lze AI využít při pedagogickém plánování s oporou o Bloomovu taxonomii. Díky tomu získáte praktické dovednosti, které okamžitě využijete ve své práci. Lektorující během workshopu vytvoří bezpečné prostředí pro experimentování, dělání chyb a sdílení zkušeností.
Obsah
Pokročilá struktura promptů vhodná k přípravě asistentů
Techniky „few-shot prompting“, „chain-of-thoughts“ a „tree-of-thoughts“ v praxi
Frameworky pro podporu kritického myšlení při práci s AI
Reflexe, sdílení zkušeností a příklady z pedagogické praxe
Cíle
Zdokonalíte své dovednosti v tvorbě pokročilých promptů.
Seznámíte se s čtyřmi promptovacími metodami, které šetří čas a zvyšují kvalitu přípravy výuky.
Odnesete si konkrétní tipy a inspiraci, které okamžitě využijete ve své pedagogické praxi.
Lektorující
Kateřina Balíková
Využívám metodiku a interakci během školení k tomu, aby lidé pochopili složitější témata, získali znalosti a dovednosti a aplikovali je v reálných situacích. Mám odborné zkušenosti s vizuálním designem, metodikou a tvorbou výukových materiálů i vývoj e-learningů.
Realizuji workshopy pro rozvoj dovedností (online) školitele a aplikuji AI LLM do pracovního prostředí.
Přizpůsobuji výuku potřebám studentů a zjednodušuji složitá témata, aby byla srozumitelná a prakticky využitelná. Vytvářím praktické kurzy, které staví na ověřených základech a spojují teorii s praxí. Jsem nadšenec do technologií a neustále své znalosti aktualizuji, aby odpovídaly současným trendům.
Mám zkušenosti s implementací AI LLM nástrojů do pracovního prostředí a designem série vzdělávacích kurzů v oblasti AI. Vyučuji na ZŠ, SŠ i VŠ v technických tématech.
Místo konání
Online prostřednictvím MS Teams. Účastníci obdrží před konáním akce e-mail s odkazem pro připojení.
Vyučující formuluje cíle své výuky v souladu s profilem absolventa studijního programu.
Na základě cílů výuky vyučující stanovuje ověřitelné výstupy z učení příslušné vyučovací jednotky.
Vyučující výuku strukturuje tak, aby na sebe její jednotlivé části navazovaly, měla jasný začátek, srozumitelný průběh a smysluplný závěr.
Vyučující vybírá takové metody výuky, které jsou vhodné pro naplnění stanoveného cíle a co nejlépe zprostředkovávají studujícím obsah výuky v podmínkách, které má k dispozici.
Při vytváření výukového obsahu vyučující zohledňuje cíle výuky a vstupní úroveň znalostí, dovedností a kompetencí studujících.
Vyučující připravuje či zprostředkovává dostupné a funkční studijní materiály, které účelně podporují samostudium.