Prerekvizitou účasti je absolvování workshopu AI ve vzdělávání II.
Identifikujte s pomocí přednastaveného promptu klíčové momenty ve vaší práci, ve kterých vám konkrétně může AI pomoci ušetřit čas či zvýšit efektivitu. Díky zkušeným lektorujícím nakouknete pod pokličku metapromtování a objevíte další pokročilé promptovací techniky. Zjistíte, jak využít AI pro generování prezentací v šabloně MU. Naučíte se lépe pracovat s kontextem pomocí „deep research“ a vyzkoušíte si nástroje jako specializovaný akademický Asta nebo NotebookLM pro analýzu a práci s odbornými texty.
Obsah
Identifikace klíčových momentů, kde AI šetří čas a zvyšuje efektivitu
Přehled nástrojů jako jsou Asta a NotebookLM pro akademickou práci a analýzu textů
Nalezení dalších promptovacích technik promptování a jejich přiřazení ke konkrétním krokům vaší práce
Praktické tipy a reálné scénáře využití AI
Sdílení osvědčených postupů a vzájemné učení
Cíle
Naučíte se rozpoznat situace, kdy vám AI konkrétně usnadní práci.
Osvojíte si metapromptování a rozšíříte svůj repertoár pokročilých technik.
Zjistíte, jak rychle vytvářet prezentace ve standardizované univerzitní šabloně.
Naučíte se efektivně zadávat kontext a využívat AI pro hloubkový výzkum.
Vyzkoušíte si specializované akademické nástroje pro analýzu a práci s odbornými texty.
Lektorující
Kateřina Balíková
Využívám metodiku a interakci během školení k tomu, aby lidé pochopili složitější témata, získali znalosti a dovednosti a aplikovali je v reálných situacích. Mám odborné zkušenosti s vizuálním designem, metodikou a tvorbou výukových materiálů i vývoj e-learningů.
Realizuji workshopy pro rozvoj dovedností (online) školitele a aplikuji AI LLM do pracovního prostředí.
Přizpůsobuji výuku potřebám studentů a zjednodušuji složitá témata, aby byla srozumitelná a prakticky využitelná. Vytvářím praktické kurzy, které staví na ověřených základech a spojují teorii s praxí. Jsem nadšenec do technologií a neustále své znalosti aktualizuji, aby odpovídaly současným trendům.
Mám zkušenosti s implementací AI LLM nástrojů do pracovního prostředí a designem série vzdělávacích kurzů v oblasti AI. Vyučuji na ZŠ, SŠ i VŠ v technických tématech.
Místo konání
Online prostřednictvím MS Teams. Účastníci obdrží před konáním akce e-mail s odkazem pro připojení.
Vyučující formuluje cíle své výuky v souladu s profilem absolventa studijního programu.
Na základě cílů výuky vyučující stanovuje ověřitelné výstupy z učení příslušné vyučovací jednotky.
Vyučující výuku strukturuje tak, aby na sebe její jednotlivé části navazovaly, měla jasný začátek, srozumitelný průběh a smysluplný závěr.
Vyučující vybírá takové metody výuky, které jsou vhodné pro naplnění stanoveného cíle a co nejlépe zprostředkovávají studujícím obsah výuky v podmínkách, které má k dispozici.
Při vytváření výukového obsahu vyučující zohledňuje cíle výuky a vstupní úroveň znalostí, dovedností a kompetencí studujících.
Vyučující připravuje či zprostředkovává dostupné a funkční studijní materiály, které účelně podporují samostudium.