Chcete používat obrázky vygenerované umělou inteligencí, ale zatím jste s výsledky promptování s AI nebyli spokojeni? Chcete poznat možnosti, ale i limity ChatGPT v oblasti generování obrázků? Chcete zkalibrovat kritické oko a umět na první pohled rozpoznat i téměř dokonalé AI obrázky? Díky tomuto workshopu poznáte nejčastější chyby, které AI při generování obrázků dělá a naučíte se komplexní a oproti textovým jazykovým modelům zcela odlišnou promptovací techniku, která vám umožní získat obrázek přesně podle vašich požadavků.
Obsah
Úvod do možností a limitů AI při generování obrázků
Přehled dostupných nástrojů a jejich specifik
Funkční design: obrázek jako nástroj komunikace a učení, ne jen dekorace
Nejčastější chyby a zkreslení, která se objevují v AI vizuálech
Praktické tipy, jak kalibrovat kritické oko a rozpoznat AI obrázek od reálného
Specifické promptovací techniky pro obrazové modely (odlišné od textových)
Cíle
Naučíte se chápat a aplikovat principy funkčního designu při práci s AI obrázky.
Získáte dovednost psát prompty, které vedou k použitelným a kvalitním vizuálům pro vzdělávací materiály.
Naučíte se kriticky vyhodnocovat AI obrázky a odhalovat jejich slabiny.
Vyzkoušíte si praktické scénáře tvorby obrázků pro různé formáty (od prezentací až po publikace).
Odnesete si tipy a osvědčené postupy, jak generované obrázky využívat profesionálně, transparentně a bezpečně.
Lektorující
Kateřina Balíková
Využívám metodiku a interakci během školení k tomu, aby lidé pochopili složitější témata, získali znalosti a dovednosti a aplikovali je v reálných situacích. Mám odborné zkušenosti s vizuálním designem, metodikou a tvorbou výukových materiálů i vývoj e-learningů.
Realizuji workshopy pro rozvoj dovedností (online) školitele a aplikuji AI LLM do pracovního prostředí.
Přizpůsobuji výuku potřebám studentů a zjednodušuji složitá témata, aby byla srozumitelná a prakticky využitelná. Vytvářím praktické kurzy, které staví na ověřených základech a spojují teorii s praxí. Jsem nadšenec do technologií a neustále své znalosti aktualizuji, aby odpovídaly současným trendům.
Mám zkušenosti s implementací AI LLM nástrojů do pracovního prostředí a designem série vzdělávacích kurzů v oblasti AI. Vyučuji na ZŠ, SŠ i VŠ v technických tématech.
Místo konání
Online prostřednictvím MS Teams. Účastníci obdrží před konáním akce e-mail s odkazem pro připojení.
Vyučující formuluje cíle své výuky v souladu s profilem absolventa studijního programu.
Na základě cílů výuky vyučující stanovuje ověřitelné výstupy z učení příslušné vyučovací jednotky.
Vyučující výuku strukturuje tak, aby na sebe její jednotlivé části navazovaly, měla jasný začátek, srozumitelný průběh a smysluplný závěr.
Vyučující vybírá takové metody výuky, které jsou vhodné pro naplnění stanoveného cíle a co nejlépe zprostředkovávají studujícím obsah výuky v podmínkách, které má k dispozici.
Při vytváření výukového obsahu vyučující zohledňuje cíle výuky a vstupní úroveň znalostí, dovedností a kompetencí studujících.
Vyučující připravuje či zprostředkovává dostupné a funkční studijní materiály, které účelně podporují samostudium.