Vlastimil Reichel působí jako odborný asistent na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity, kde se věnuje makroekonomickému modelování, ekonometrickým metodám a modernizaci výuky kvantitativních předmětů. Je spoluautorem reformy statistického základu na ECON MUNI a zaměřuje se na využívání datově podložených postupů a pedagogických rámců při inovaci výuky. Ve výuce propojuje analytické myšlení s důrazem na srozumitelnost, transparentní hodnocení a podporu studujících.
Transformace velkého kurzu: Role pedagogického Kompetenčního rámce při inovaci výuky a hodnocení
-
10. února 2026
9:00 – 11:30 - Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
-
Registrace na akciObsazeno: 0 z 18
Rozvíjené kompetence
Typ akce
prezenční workshop, čeština
Určeno pro
vyučující MU, studující doktorských studijních programů
Vzdělávací akce je určena vyučujícím napříč fakultami, kteří chtějí systematicky rozvíjet své kurzy a hledají oporu v pedagogickém Kompetenčním rámci MU. Na příkladu transformace velkého statistického kurzu na ECON MUNI ukážeme, jak lze rámec využít jako praktický nástroj pro plánování výuky, sjednocení očekávání, volbu metod, práci s hodnocením i reflexi.
Zaměříme se na to, jak identifikovat slabá místa kurzu, jak nastavit přehlednou strukturu a jasná pravidla, jak efektivně pracovat s průběžnou zpětnou vazbou a jak koordinovat výuku v širším týmu. Účastníci a účastnice uvidí, jak lze jednotlivé části kompetenčního rámce promítnout do různých typů předmětů bez ohledu na obor.
Cílem vzdělávací akce je nabídnout především inspiraci, ale i konkrétní postupy vycházející z naší vlastní zkušenosti, které mohou vyučujícím pomoci kurz lépe plánovat, průběžně vyhodnocovat a udržitelně rozvíjet — s důrazem na transparentnost, návaznost výuky a podporu studujících i vyučujících.
Vzdělávací akce bude mít formát přednášky s brainstormingovými diskuzemi.
Obsah
- Proč jsme museli kurz změnit: co ukázala data, zkušenost studentů a výuka ve skupinách.
- Kompetenční rámec v praxi: jak pomohl rozhodnout co a proč upravit.
- Nový design kurzu: jasná struktura, projekty, reálná data a transparentní hodnocení.
- Jak držet kvalitu ve velkém týmu: společná pravidla, metodická podpora a zpětná vazba.
- Co na to studující a data: hlavní zjištění, změna studijní kultury a dopady reformy.
Cíle
- Pochopit, jak může Kompetenční rámec MU sloužit jako opora při inovaci kurzu.
- Získat přehled o tom, jak identifikovat slabá místa výuky a jak s nimi pracovat.
- Navnímat principy, které pomáhají vytvářet přehlednou strukturu, jasná pravidla a transparentní hodnocení.
- Porozumět tomu, jak efektivně zapojit průběžnou zpětnou vazbu a týmovou koordinaci.
- Odnést si inspiraci a konkrétní postupy, které lze aplikovat v různých typech předmětů.
Lektorující
doc. Ing. Daniel Němec, Ph.D.
| e‑mail: |
|---|
Daniel Němec je docentem na Katedře ekonomie ECON MUNI a garantem programů zaměřených na ekonomii a statisticko-matematické metody. Odborně se věnuje ekonometrickému modelování, časovým řadám a analýze dopadů hospodářských politik. Aktivně se podílí na metodickém a strategickém rozvoji výuky na fakultě a v roce 2024 byl zvolen prezidentem České společnosti ekonomické. Dlouhodobě prosazuje evidence-based přístup k výuce, férové hodnocení a kultivaci studijního prostředí.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
Načítám mapu…
Kontaktní osoba
Přihlášení
Sdílení události