Transformace velkého kurzu: Role pedagogického Kompetenčního rámce při inovaci výuky a hodnocení

Rozvíjené kompetence

Typ akce

prezenční workshop, čeština

Určeno pro

vyučující MU, studující doktorských studijních programů

Vzdělávací akce je určena vyučujícím napříč fakultami, kteří chtějí systematicky rozvíjet své kurzy a hledají oporu v pedagogickém Kompetenčním rámci MU. Na příkladu transformace velkého statistického kurzu na ECON MUNI ukážeme, jak lze rámec využít jako praktický nástroj pro plánování výuky, sjednocení očekávání, volbu metod, práci s hodnocením i reflexi.

Zaměříme se na to, jak identifikovat slabá místa kurzu, jak nastavit přehlednou strukturu a jasná pravidla, jak efektivně pracovat s průběžnou zpětnou vazbou a jak koordinovat výuku v širším týmu. Účastníci a účastnice uvidí, jak lze jednotlivé části kompetenčního rámce promítnout do různých typů předmětů bez ohledu na obor.

Cílem vzdělávací akce je nabídnout především inspiraci, ale i konkrétní postupy vycházející z naší vlastní zkušenosti, které mohou vyučujícím pomoci kurz lépe plánovat, průběžně vyhodnocovat a udržitelně rozvíjet — s důrazem na transparentnost, návaznost výuky a podporu studujících i vyučujících.

Vzdělávací akce bude mít formát přednášky s brainstormingovými diskuzemi.

Obsah

  • Proč jsme museli kurz změnit: co ukázala data, zkušenost studentů a výuka ve skupinách.
  • Kompetenční rámec v praxi: jak pomohl rozhodnout co a proč upravit.
  • Nový design kurzu: jasná struktura, projekty, reálná data a transparentní hodnocení.
  • Jak držet kvalitu ve velkém týmu: společná pravidla, metodická podpora a zpětná vazba.
  • Co na to studující a data: hlavní zjištění, změna studijní kultury a dopady reformy.

Cíle

  • Pochopit, jak může Kompetenční rámec MU sloužit jako opora při inovaci kurzu.
  • Získat přehled o tom, jak identifikovat slabá místa výuky a jak s nimi pracovat.
  • Navnímat principy, které pomáhají vytvářet přehlednou strukturu, jasná pravidla a transparentní hodnocení.
  • Porozumět tomu, jak efektivně zapojit průběžnou zpětnou vazbu a týmovou koordinaci.
  • Odnést si inspiraci a konkrétní postupy, které lze aplikovat v různých typech předmětů.

Lektorující

Vlastimil Reichel působí jako odborný asistent na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity, kde se věnuje makroekonomickému modelování, ekonometrickým metodám a modernizaci výuky kvantitativních předmětů. Je spoluautorem reformy statistického základu na ECON MUNI a zaměřuje se na využívání datově podložených postupů a pedagogických rámců při inovaci výuky. Ve výuce propojuje analytické myšlení s důrazem na srozumitelnost, transparentní hodnocení a podporu studujících.

Daniel Němec je docentem na Katedře ekonomie ECON MUNI a garantem programů zaměřených na ekonomii a statisticko-matematické metody. Odborně se věnuje ekonometrickému modelování, časovým řadám a analýze dopadů hospodářských politik. Aktivně se podílí na metodickém a strategickém rozvoji výuky na fakultě a v roce 2024 byl zvolen prezidentem České společnosti ekonomické. Dlouhodobě prosazuje evidence-based přístup k výuce, férové hodnocení a kultivaci studijního prostředí.

Místo konání

Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.

Načítám mapu…

Kontaktní osoba


 

Přihlášení

Registrace bude spuštěna

12. prosince 2025 9:00

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info