Mgr. Petr Sudický
Specialista v oblasti technologií ve vzdělávání a komunikace vědy a výzkumu.
kapacita
doba trvání
termín pro přihlášky
Online testování působí na první pohled jako velice výhodný nástroj evaluace v rukách učitele. Jednotlivé testy lze jednoduše vyrobit a zadat studentům, při určování jejich výsledků pak pomáhá polo- či zcela automatické zpracování odpovědí. Jaké místo má ovšem v tomto kontextu kvalita přípravy jednotlivých testů a postup jejich administrace? A jakými nástroji můžeme ověřit, že test opravdu představuje funkční evaluační nástroj studentů?
V rámci tohoto workshopu se zaměříme na analýzu kvality testů a testových úloh a na postup moderace (úprav) obsahu testu za účelem zvýšení jeho funkčnosti jako evaluačního nástroje. Účastníci budou seznámeni s několika základními analytickými metodami, které budou moci posléze jednoduše aplikovat při přípravě vlastních didaktických testů (digitálních* i klasických papírových). Zastavíme se rovněž u otázky validity testů v případě online administrace a shrneme hlavní předpoklady, které bychom měli při používání online testů splnit, aby jejich výsledky nebyly ovlivněny dalšími nežádoucími vlivy (např. technické problémy, podvádění apod.).
*Workshop jako takový představí metodickou základnu pro hodnocení kvality online testů, která je univerzálně použitelná bez závislosti na tom, jaký systém pro správu výuky používáte (IS MU, ELF, MS Teams atd.). Ze stejného důvodu se nebudeme zabývat technickými aspekty tvorby testů a testových úloh v těchto systémech – v těchto ohledech se prosíme obraťte na pracovníky podpory jednotlivých systémů.
Workshop je podpořen projektem RVV – účast na něm je zdarma. Zúčastnit se ho mohou akademičtí pracovníci i doktorští studenti.
Chci být informován/a o zveřejnění záznamu
Specialista v oblasti technologií ve vzdělávání a komunikace vědy a výzkumu.
Kontakt na koordinátorku:
e‑mail: |
---|
Sdílení události