|
CERPEK
|
01/2025
21. 1. 2025, 10:55
|
Newsletter CERPEK Centrum rozvoje kompetencí
|
|
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, milí příznivci rozvoje a vzdělávání,
zdravíme vás u příležitosti vydání našeho prvního newsletteru v roce 2025 a těšíme se na další společné kroky na cestě k vašemu profesnímu rozvoji. Vaše cenná zpětná vazba k našim akcím nám pomohla připravit na následující období pestrou nabídku workshopů, která reflektuje vaše potřeby a potřeby MU. U nejžádanějších témat jsme pro vás připravili hned několik termínů, abyste si mohli vybrat ten, který vám nejlépe vyhovuje.
Ve vašich hodnoceních se objevuje, že oceňujete především praktické zaměření našich workshopů a možnost sdílet zkušenosti s kolegyněmi a kolegy z různých pracovišť. Proto i v tomto roce klademe u našich akcích důraz na interaktivitu, vzájemné obohacení a inspiraci. Příkladem toho jsou workshopy o využití storytellingu a vizualizace v univerzitní výuce, které na reálných příkladech ukážou, jak je možné pomocí příběhů a vizualizací efektivně zprostředkovat studujícím i složité koncepty.
Věříme, že v naší aktuální nabídce najdete témata, která vás zaujmou a pomohou vám v další práci. Další nabídky pro vás ještě připravujeme, sledujte proto průběžně náš kalendář.
Hledáte inspiraci pro svou výuku či svůj rozvoj? Jsme tu pro vás!
Tým CERPEK
|
|
|
|
Efektivní komunikace ve výuce: Jak dosáhnout porozumění a spolupráce
Jak vytvořit ve výuce prostředí, které podporuje otevřenou komunikaci a aktivní zapojení studujících? Na workshopu se naučíte efektivně vést diskuse, poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu a zvládat různorodé komunikační situace. Přijďte si 28. ledna nebo 3. února osvojit praktické dovednosti, které posílí váš osobitý komunikační styl a podpoří úspěšnou interakci ve výuce.
|
|
|
|
Psychohygiena pro vyučující: Klíč k duševní pohodě
Cítíte, že vás stres a každodenní shon vysokoškolské výuky připravují o energii a radost z práce? Na workshopu 29. ledna, 11. února nebo 13. února objevíte praktické techniky pro budování psychické odolnosti a efektivní zvládání stresu. Naučíte se, jak pomocí dechových a relaxačních cvičení pečovat o své duševní zdraví a jak vytvořit rovnováhu mezi pracovním nasazením a osobní pohodou. Váš klid a pohoda jsou tím nejlepším základem pro vztahy se studujícími a motivující výukové prostředí.
|
|
|
Ze zpětné vazby na workshopy CERPEK
„Děkuji za Vámi pořádané akce, mnohdy mi pomohly přežít ten nápor pracovního vytížení, a psychické únavy, který zažívám.“
|
|
|
Konflikty pod kontrolou: Strategie zvládání napjatých situací se studujícími
Napjaté situace se studujícími dokážou pořádně vyčerpat, ale co kdybyste je zvládali s klidem a jistotou? Přijďte se 4. února nebo 28. března naučit, jak odhalit příčiny konfliktů dříve, než vzniknou, a jak jim předcházet. Zjistíte, jak rozpoznat různé typy konfliktů, zvládat emoce a proměnit potenciální konflikty v konstruktivní dialog. Získáte nejen praktické nástroje, ale i sebejistotu pro profesionální zvládání náročných situací.
|
|
|
Informační systém nabízí široké možnosti v oblasti e-learningu. Lektorky z uživatelské podpory IS MU si pro vyučující a všechny, kdo se podílí na organizaci výuky předmětů, připravily praktický workshop. 19. února prožijete e-learning jako studující a zároveň získáte tipy a inspiraci, jak dostupné nástroje přizpůsobit svému stylu výuky.
|
|
|
Ze zpětné vazby na workshopy CERPEK
„Děkuji za to, že tato školení organizujete a nabízíte. Je to skvělá příležitost nejen k osobnímu rozvoji, ale také k seznámení s kolegy a kolegyněmi napříč univerzitou.“
|
|
|
Vyučující jako designér informací
Jak postupovat, aby si studující z výuky odnesli maximum? V navazující spolupráci s lektorkou z projektu Tři učitelky si ukážeme, jakým způsobem může pracovat vyučující jako designér informací. 24. března budete hledat cesty k efektivnímu plánování, chystání a vedení výuky tak, aby skutečně podněcovala učení studujících.
|
|
|
|
Chcete, aby vaše lekce byly poutavější, srozumitelnější a lépe zapamatovatelné? 20. února se na workshopu naučíte, jak využít různé techniky vizualizace pro podporu učení a aktivního zapojení studujících. Vše si prakticky vyzkoušíte a zjistíte, jak vizualizaci implementovat do své výuky.
|
|
|
|
96 % z těch, kteří v dotazníku zpětné vazby odpověděli na otázku, zda by akce CERPEK doporučili svým kolegyním a kolegům, odpovědělo ANO – to je číslo, které nás těší a zavazuje. Co dalšího jsme se od vás dozvěděli? Která témata byla nejžádanější? A jaké výzvy před námi stojí? Přečtěte si shrnutí vašich názorů a zjistěte, jak vaše zpětná vazba pomáhá utvářet budoucnost nabídky CERPEK. Důležitým tématem se ukázal být i systém přihlašování a odhlašování z akcí – přečtěte si prosím, jak můžete pomoci, aby se akcí CERPEK mohlo účastnit co nejvíce zájemkyní a zájemců.
|
|
|
Ze zpětné vazby na workshopy CERPEK
„Školení bylo pro mne benefitem, který mi scházel. Vnímám jej jako potřebnou péči o zaměstnance, na kterou jsem dlouho čekala.“
|
|
|
Proč být náhradníkem či náhradnicí na akcích CERPEK?
Vyhlédli jste si některou z akcí nabízených CERPEK a kapacita je plná? Nezoufejte! Má rozhodně smysl stát se náhradníkem nebo náhradnicí. Nejen že se může některé z míst uvolnit, ale nás v CERPEK vyšší počty náhradníků motivují otevírat oblíbené akce znovu. A náhradníci a náhradnice mají v takovém případě přednost. Jaké akce nabízíme? Přehled všech akcí najdete v našem kalendáři.
Vaše místo na vás čeká!
|
|
|
|
|
Ať už jste vyučující, vědec či vědkyně, nebo pracujete v administrativě či managementu – storytelling může být vaším klíčem k úspěchu. V článku Ivy Lízalové zjistíte, jak příběhy pomáhají vyučujícím zaujmout studující, vědeckým týmům srozumitelně prezentovat výzkum veřejnosti a neakademickému personálu lépe komunikovat napříč univerzitními pracovišti. Poznejte sílu příběhů, které dokáží spojovat, inspirovat a posilovat týmovou spolupráci v celém univerzitním prostředí.
|
|
|
Na 5. února jsme pro vyučující připravili workshop Jak zaujmout a získat si studující při výuce.
|
|
|
|
|