Stop vyhoření: Udržujte si energii a radost z výuky

Workshop

prezenční

Osobnostní kompetence

vyučující MU

Čeština

jazyk akce

Akademické prostředí přináší jedinečné výzvy – vysoké pracovní nasazení, tlak na vědecký výkon, administrativní zátěž a někdy i emocionálně náročnou práci se studenty. Tento workshop je zaměřen na porozumění příčinám a důsledkům syndromu vyhoření v kontextu akademické práce. Účastníci se dozvědí, jaké faktory přispívají k vyhoření ve vysokoškolském prostředí, naučí se rozpoznávat varovné signály a osvojí si praktické strategie prevence a regenerace. V přátelské atmosféře si vyzkoušejí konkrétní techniky pro zachování psychické a fyzické pohody i efektivního výkonu ve své profesní roli.

Obsah

  • Hořet, ale nevyhořet: Specifika akademického prostředí a syndrom vyhoření.
  • Rozpoznání rizik: Vnitřní a vnější faktory vyhoření.
  • Prevence jako klíč: Jak si efektivně rozložit pracovní zátěž, nastavit hranice a najít rovnováhu mezi výukou, výzkumem a osobním životem.
  • Praktické strategie: Metody zvládání stresu, techniky regenerace a budování dlouhodobé odolnosti.
  • Aplikace do praxe: Uplatnění poznatků ve vlastním akademickém prostředí a vytvoření zdravějšího pracovního klimatu na univerzitě.

Cíle

  • Porozumíte specifickým rizikům spojeným se syndromem vyhoření v akademickém prostředí a jeho dopadům na zdraví, pracovní efektivitu a vztahy se studenty a kolegy.
  • Naučíte se rozpoznávat varovné signály vyhoření a identifikovat rizikové situace spojené s akademickou prací (např. neustálý tlak na výkon, nevyváženost mezi výukou a výzkumem, administrativní zátěž).
  • Posoudíte míru svého rizika vyhoření a objevíte zdroje své odolnosti.
  • Osvojíte si praktické metody prevence vyhoření, včetně strategií pro zvládání stresu, efektivní organizaci práce a nastavení zdravých hranic v interakci se studenty a kolegy.
  • Získáte inspiraci, jak udržet v akademické profesi dlouhodobou motivaci, smysl a pracovní spokojenost. Porozumíte specifickým rizikům spojeným se syndromem vyhoření v akademickém prostředí a jeho dopadům na zdraví, pracovní efektivitu a vztahy se studenty a kolegy.
  • Naučíte se rozpoznávat varovné signály vyhoření a identifikovat rizikové situace spojené s akademickou prací (např. neustálý tlak na výkon, nevyváženost mezi výukou a výzkumem, administrativní zátěž).
  • Posoudíte míru svého rizika vyhoření a objevíte zdroje své odolnosti.
  • Osvojíte si praktické metody prevence vyhoření, včetně strategií pro zvládání stresu, efektivní organizaci práce a nastavení zdravých hranic v interakci se studenty a kolegy.
  • Získáte inspiraci, jak udržet v akademické profesi dlouhodobou motivaci, smysl a pracovní spokojenost.

Lektorka

doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.

Ústav lékařské psychologie a psychosomatiky, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita

e‑mail:
sociální a akademické sítě:

Alena Slezáčková je docentkou psychologie na Ústavu lékařské psychologie a etiky Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ve své výzkumné činnosti se dlouhodobě zaměřuje na témata duševního zdraví a psychické pohody. Je certifikovanou lektorkou resilience, zakladatelkou a vedoucí Centra pozitivní psychologie v ČR, členkou vedení Evropské společnosti pozitivní psychologie ENPP a členkou odborné rady Mindfulness Research and Practice Network při MU. Spolupracuje v několika tuzemských i zahraničních výzkumných projektech a je autorkou řady odborných publikací z oblasti pozitivní psychologie a psychologie zdraví. Věnuje se také přednáškové a lektorské činnosti.

Centrum pozitivní psychologie

Místo konání

Školicí místnost CERPEK (místnost č. 332), Komenského náměstí 2, Brno.

Načítám mapu…

Kontaktní osoba


Přihlášení

Registrace bude spuštěna

24. března 2025 9:00

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info