Stop vyhoření: Udržujte si energii a radost z výuky

Workshop

prezenční

Osobnostní kompetence

vyučující MU

Čeština

jazyk akce

Akademické prostředí přináší jedinečné výzvy – vysoké pracovní nasazení, tlak na vědecký výkon, administrativní zátěž a někdy i emocionálně náročnou práci se studenty. Tento workshop je zaměřen na porozumění příčinám a důsledkům syndromu vyhoření v kontextu akademické práce. Účastníci se dozvědí, jaké faktory přispívají k vyhoření ve vysokoškolském prostředí, naučí se rozpoznávat varovné signály a osvojí si praktické strategie prevence a regenerace. V přátelské atmosféře si vyzkoušejí konkrétní techniky pro zachování psychické a fyzické pohody i efektivního výkonu ve své profesní roli.

Obsah

  • Hořet, ale nevyhořet: Specifika akademického prostředí a syndrom vyhoření.
  • Rozpoznání rizik: Vnitřní a vnější faktory vyhoření.
  • Prevence jako klíč: Jak si efektivně rozložit pracovní zátěž, nastavit hranice a najít rovnováhu mezi výukou, výzkumem a osobním životem.
  • Praktické strategie: Metody zvládání stresu, techniky regenerace a budování dlouhodobé odolnosti.
  • Aplikace do praxe: Uplatnění poznatků ve vlastním akademickém prostředí a vytvoření zdravějšího pracovního klimatu na univerzitě.

Cíle

  • Porozumíte specifickým rizikům spojeným se syndromem vyhoření v akademickém prostředí a jeho dopadům na zdraví, pracovní efektivitu a vztahy se studenty a kolegy.
  • Naučíte se rozpoznávat varovné signály vyhoření a identifikovat rizikové situace spojené s akademickou prací (např. neustálý tlak na výkon, nevyváženost mezi výukou a výzkumem, administrativní zátěž).
  • Posoudíte míru svého rizika vyhoření a objevíte zdroje své odolnosti.
  • Osvojíte si praktické metody prevence vyhoření, včetně strategií pro zvládání stresu, efektivní organizaci práce a nastavení zdravých hranic v interakci se studenty a kolegy.
  • Získáte inspiraci, jak udržet v akademické profesi dlouhodobou motivaci, smysl a pracovní spokojenost. Porozumíte specifickým rizikům spojeným se syndromem vyhoření v akademickém prostředí a jeho dopadům na zdraví, pracovní efektivitu a vztahy se studenty a kolegy.
  • Naučíte se rozpoznávat varovné signály vyhoření a identifikovat rizikové situace spojené s akademickou prací (např. neustálý tlak na výkon, nevyváženost mezi výukou a výzkumem, administrativní zátěž).
  • Posoudíte míru svého rizika vyhoření a objevíte zdroje své odolnosti.
  • Osvojíte si praktické metody prevence vyhoření, včetně strategií pro zvládání stresu, efektivní organizaci práce a nastavení zdravých hranic v interakci se studenty a kolegy.
  • Získáte inspiraci, jak udržet v akademické profesi dlouhodobou motivaci, smysl a pracovní spokojenost.

Lektorka

doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.

Ústav lékařské psychologie a psychosomatiky, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita

e‑mail:
sociální a akademické sítě:

Alena Slezáčková je docentkou psychologie na Ústavu lékařské psychologie a etiky Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ve své výzkumné činnosti se dlouhodobě zaměřuje na témata duševního zdraví a psychické pohody. Je certifikovanou lektorkou resilience, zakladatelkou a vedoucí Centra pozitivní psychologie v ČR, členkou vedení Evropské společnosti pozitivní psychologie ENPP a členkou odborné rady Mindfulness Research and Practice Network při MU. Spolupracuje v několika tuzemských i zahraničních výzkumných projektech a je autorkou řady odborných publikací z oblasti pozitivní psychologie a psychologie zdraví. Věnuje se také přednáškové a lektorské činnosti.

Centrum pozitivní psychologie

Místo konání

Školicí místnost CERPEK (místnost č. 332), Komenského náměstí 2, Brno.

Načítám mapu…

Kontaktní osoba


Přihlášení

Načítám...

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info