Práce na excelentní výuce je náročnou pedagogickou výzvou, proto nabízíme facilitované reflektivní setkání, které vám pomůže ji úspěšně zdolat. Reflexe je jedním z nejvlivnějších nástrojů rozvoje vyučujících a kvality výuky, a proto vám nabízíme právě ji. Pro reflexi využíváme Korthagenův ALACT model, který pomáhá popisovat, strukturovat a analyzovat výukové postupy a na tomto základě navrhovat další kroky. Dalším vlivným nástrojem rozvoje vyučujících a kvality výuky je kolegiální podpora, která nabízí jak oporu tak inspiraci, a to napříč obory. Reflexe a kolegiální podpora přinášejí vyučujícím mnoho dobra, svěží pohled na věc, inspiraci a sounáležitost. Přijďte proto sdílet své zážitky a radosti a strasti z výuky či její přípravy.
Obsah a záměr setkání:
reflexe výuky směřující ke zvyšování kvality výuky
využití kolegiální podpory pro získání opory a inspirace
síťování inovativních vyučujících jako příležitost pro spolupráci
* Reflektivní setkání je součástí projektových závazků, je určeno všem aktivním vyučujícím v projektu a jeho výstupy je vhodné zanést do portfolia.
* Reflektivní setkání se opakuje čtyřikrát během každého semestru. I když je program podobný, obsah bude pokaždé jiný podle toho, kdo přijde a jaká témata s sebou přinese. Program setkání přizpůsobíme vašim potřebám, otázkám a tématům.
Vysokoškolská učitelka pečující o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů a učitelek na FF MU a členka vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů. Výzkumně se zabývala kvalitou výuky a právě příprava kvalitní výuky patří mezi její oblíbená témata k lektorování. Své pedagogické dovednosti rozvíjela především v neziskové organizaci Hnutí Brontosaurus, kde vedla dětské i mládežnické oddíly a pečovala o vzdělávání místních organizátorů. Pokud zrovna nepečuje o budoucí i současné učitele a učitelky, píše texty o vzdělávání a stará se o faunu i flóru na svém k přírodě šetrném hospodářství.
Vystudoval učitelství na Pedagogické fakultě a religionistiku na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Působil jako vysokoškolský učitel v oborech kulturní antropologie a religionistiky. Absolvoval řadu přednáškových, studijních i výzkumných stáží na univerzitách v zahraničí, účastnil se výzkumných cest do Japonska a Indie. Ve své vědecké činnosti se zabýval se především výzkumem náboženství a vzdělávání. Od roku 2022 působí jako metodik výukových inovací na Odboru pro kvalitu Masarykovy univerzity. Kromě metodické podpory související s rozvojem a zkvalitňováním výuky na MU se věnuje i otázkám využití umělé inteligence ve výuce.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.