Podoba univerzitní výuky se neustále vyvíjí, a především v posledních semestrech se na základě vnějších okolností proměňovala velmi dynamicky. Zkušenosti, které jsme získali, nás mohou vystavovat o něco častějšímu přemýšlení nad otázkou: Jak vyučovat vpříštích semestrech? anebo také: Jak motivovat studenty k(samo)studiu? Jednou z možností je inovativní a do značné míry univerzálně využitelný způsob výuky zvaný flipped classroom. V rámci workshopu budeme společně odhalovat kouzlo tohoto způsobu výuky, sdílet příklady dobré praxe a vaše zkušenosti a také hledat odpovědi na otázky, se kterými na workshop přijdete. Tím otevřeme prostor pro designování vaší vlastní výuky, na kterou lze nahlédnout i jinou optikou, než bývá obvyklé.
Miroslava Dvořáková je absolventkou studijního oboru sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současné době se věnuje především vysokoškolské výuce na Ústavu pedagogických věd MU a lektorské, metodické a publikační činnosti v oblasti teorie andragogiky a vzdělávání dospělých, didaktiky dospělých a lektorských kompetencí. V kombinované formě vysokoškolského studia vyučuje od roku 2002.
Vysokoškolská učitelka pečující o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů a učitelek na FF MU a členka vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů. Výzkumně se zabývala kvalitou výuky a právě příprava kvalitní výuky patří mezi její oblíbená témata k lektorování. Své pedagogické dovednosti rozvíjela především v neziskové organizaci Hnutí Brontosaurus, kde vedla dětské i mládežnické oddíly a pečovala o vzdělávání místních organizátorů. Pokud zrovna nepečuje o budoucí i současné učitele a učitelky, píše texty o vzdělávání a stará se o faunu i flóru na svém k přírodě šetrném hospodářství.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.