Patří hra či herní principy do vysokoškolské výuky? Pokud ano, jakou didaktickou „práci” za nás může udělat? Workshop ukáže výukové příležitosti, v nichž je hra efektivním didaktickým nástrojem. Podrobně probereme, jak hru a herní principy použít, aby to fungovalo, jak potřebujeme, posilovalo učení a nebyla to jen zábava. Ukážeme si, jaké herní prvky aprincipy lze ve výuce využít a jak. A zkusíme si designovat herní prvky do vlastní výuky. A budeme samozřejmě sdílet dobrou praxi všech zúčastněných. Máte-li tedy hry, které ve výuce úspěšně využíváte, přineste je s sebou.
Obsah
Co je hra a v čem mi hra může pomáhat
Známé i méně známé herní principy (inspirace)
Prvky herního designu využitelné pro inovaci mé výuky
Marek Boček své lektorské já začal tvořit v prostředí tábornického oddílu a několika dalších neziskových organizací. Pracoval v lesní školce, s dětmi zkoumal, kde se bere čokoláda, dospělé učil ošetřit pneumotorax a s teenagery si povídal o sexu a vztazích. Následně své pedagogické zkušenosti několik let zúročoval při výuce na střední a poté i základní škole. V současnosti se věnuje přípravě budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě MU. Krom toho figuruje jako lektor a metodik v Paměti národa, kde vytváří a vede workshopy s tematikou moderních dějin. Zároveň se jako člen hnutí Otevřeno zasazuje o zlepšování přípravy budoucích učitelů.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.