Reflektivní setkání Inovace VI.

Workshop

prezenční

Pedagogické kompetence

vyučující podpoření v rámci výzvy Podpora inovací ve výuce klíčových vyučovacích předmětů

Čeština

jazyk akce

odborně garantuje Odbor pro kvalitu RMU

Toto setkání je určeno pouze vyučujícím podpořeným v rámci výzvy Podpora inovací ve výuce klíčových vyučovacích předmětů.

Inovace výuky jsou novou pedagogickou výzvou, proto nabízíme facilitované reflektivní setkání, které vám pomůže ji úspěšně zdolat. Reflexe je jedním z nejvlivnějších nástrojů rozvoje vyučujících a kvality výuky, a proto vám nabízíme právě ji. Pro reflexi využíváme Korthagenův ALACT model, který pomáhá popisovat, strukturovat a analyzovat výukové postupy a na tomto základě navrhovat další kroky. Dalším vlivným nástrojem rozvoje vyučujících a kvality výuky je kolegiální podpora, která nabízí jak oporu tak inspiraci, a to napříč obory. Reflexe a kolegiální podpora přinášejí vyučujícím mnoho dobra, svěží pohled na věc, inspiraci a sounáležitost. Přijďte proto sdílet své zážitky a radosti a strasti z výuky či její přípravy.

* Reflektivní setkání je součástí projektových závazků, je určeno všem aktivním vyučujícím v projektu a jeho výstupy je vhodné zanést do portfolia.

* Reflektivní setkání se opakuje čtyřikrát během každého semestru. I když je program podobný, obsah bude pokaždé jiný podle toho, kdo přijde a jaká témata s sebou přinese. Program setkání přizpůsobíme vašim potřebám, otázkám a tématům.

Lektorující

Mgr. Marek Boček

e‑mail:

Marek Boček své lektorské já začal tvořit v prostředí tábornického oddílu a několika dalších neziskových organizací. Pracoval v lesní školce, s dětmi zkoumal, kde se bere čokoláda, dospělé učil ošetřit pneumotorax a s teenagery si povídal o sexu a vztazích. Následně své pedagogické zkušenosti několik let zúročoval při výuce na střední a poté i základní škole. V současnosti se věnuje přípravě budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě MU. Krom toho figuruje jako lektor a metodik v Paměti národa, kde vytváří a vede workshopy s tematikou moderních dějin. Zároveň se jako člen hnutí Otevřeno zasazuje o zlepšování přípravy budoucích učitelů.

Vystudoval učitelství na Pedagogické fakultě a religionistiku na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Působil jako vysokoškolský učitel v oborech kulturní antropologie a religionistiky. Absolvoval řadu přednáškových, studijních i výzkumných stáží na univerzitách v zahraničí, účastnil se výzkumných cest do Japonska a Indie. Ve své vědecké činnosti se zabýval se především výzkumem náboženství a vzdělávání. Od roku 2022 působí jako metodik výukových inovací na Odboru pro kvalitu Masarykovy univerzity. Kromě metodické podpory související s rozvojem a zkvalitňováním výuky na MU se věnuje i otázkám využití umělé inteligence ve výuce.

Místo konání

Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.

Načítám mapu…

Kontaktní osoba


 

Přihlášení

Načítám...

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info