Inovace výuky jsou novou pedagogickou výzvou, proto nabízíme facilitované reflektivní setkání, které vám pomůže ji úspěšně zdolat. Reflexe je jedním z nejvlivnějších nástrojů rozvoje vyučujících a kvality výuky, a proto vám nabízíme právě ji. Pro reflexi využíváme Korthagenův ALACT model, který pomáhá popisovat, strukturovat a analyzovat výukové postupy a na tomto základě navrhovat další kroky. Dalším vlivným nástrojem rozvoje vyučujících a kvality výuky je kolegiální podpora, která nabízí jak oporu tak inspiraci, a to napříč obory. Reflexe a kolegiální podpora přinášejí vyučujícím mnoho dobra, svěží pohled na věc, inspiraci a sounáležitost. Přijďte proto sdílet své zážitky a radosti a strasti z výuky či její přípravy.
* Reflektivní setkání je součástí projektových závazků, je určeno všem aktivním vyučujícím v projektu a jeho výstupy je vhodné zanést do portfolia.
* Reflektivní setkání se opakuje čtyřikrát během každého semestru. I když je program podobný, obsah bude pokaždé jiný podle toho, kdo přijde a jaká témata s sebou přinese. Program setkání přizpůsobíme vašim potřebám, otázkám a tématům.
Marek Boček své lektorské já začal tvořit v prostředí tábornického oddílu a několika dalších neziskových organizací. Pracoval v lesní školce, s dětmi zkoumal, kde se bere čokoláda, dospělé učil ošetřit pneumotorax a s teenagery si povídal o sexu a vztazích. Následně své pedagogické zkušenosti několik let zúročoval při výuce na střední a poté i základní škole. V současnosti se věnuje přípravě budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě MU. Krom toho figuruje jako lektor a metodik v Paměti národa, kde vytváří a vede workshopy s tematikou moderních dějin. Zároveň se jako člen hnutí Otevřeno zasazuje o zlepšování přípravy budoucích učitelů.
Vystudoval učitelství na Pedagogické fakultě a religionistiku na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Působil jako vysokoškolský učitel v oborech kulturní antropologie a religionistiky. Absolvoval řadu přednáškových, studijních i výzkumných stáží na univerzitách v zahraničí, účastnil se výzkumných cest do Japonska a Indie. Ve své vědecké činnosti se zabýval se především výzkumem náboženství a vzdělávání. Od roku 2022 působí jako metodik výukových inovací na Odboru pro kvalitu Masarykovy univerzity. Kromě metodické podpory související s rozvojem a zkvalitňováním výuky na MU se věnuje i otázkám využití umělé inteligence ve výuce.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.