Průvodce kolegiální návštěvou ve výuce

Workshop

prezenční

Pedagogické kompetence

vyučující MU, studující doktorských studijních programů

Čeština

jazyk akce

odborně garantuje Odbor pro kvalitu RMU

Vyučující se zkušeností s kolegiálními návštěvami ve výuce referují o tom, že tato aktivita má kromě didaktických a oborových efektů také blahodárné psychohygienické účinky. V odborné literatuře se můžeme dočíst, že jde o vysoce efektivní prostředek rozvoje učitelských dovedností. Z jakého důvodu tedy dveře většiny učeben zůstávají uzavřeny? To je jeden z problémů, který společně prozkoumáme a načrtneme jeho možná řešení.

Průvodce kolegiální návštěvou ve výuce popisuje jednotlivé kroky tohoto procesu od precizování prvotního nápadu, oslovení kolegy či kolegyně, společného hledání cíle a podoby spolupráce a tak dále až po poskytnutí zpětné vazby a vytvoření prostoru pro reflexi navštívené výuky. Na tomto workshopu budete mít příležitost pečlivě se seznámit s tím, co předchází samotné návštěvě ve výuce, a co následuje po ní, a to v obou rolích – jdete na návštěvu, zvete si někoho na návštěvu. Rozsáhlý prostor bude věnován nácviku poskytování a přijímání zpětné vazby a vytváření prostoru pro reflexi s oporou o to, co se odehrálo v navštívené výuce.

Cíle

  • Účastník/účastnice dokáže vysvětlit jednotlivé kroky kolegiální návštěvy a umí je aplikovat ve své pedagogické praxi.
  • Účastník je schopen/účastnice je schopna ve spolupráci s kolegou/kolegyní stanovit cíle kolegiální návštěvy a připravit její plán.
  • Účastník/účastnice dokáže využít principy konstruktivní a neohrožující zpětné vazby a aplikovat je v konkrétních situacích.

Lektorující

Vysokoškolská učitelka pečující o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů a učitelek na FF MU a členka vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů. Výzkumně se zabývala kvalitou výuky a právě příprava kvalitní výuky patří mezi její oblíbená témata k lektorování. Své pedagogické dovednosti rozvíjela především v neziskové organizaci Hnutí Brontosaurus, kde vedla dětské i mládežnické oddíly a pečovala o vzdělávání místních organizátorů. Pokud zrovna nepečuje o budoucí i současné učitele a učitelky, píše texty o vzdělávání a stará se o faunu i flóru na svém k přírodě šetrném hospodářství.

Mgr. Bartłomiej Wróblewski

e‑mail:

Absolvoval Kazimierz Wielki University (Bydgoszcz, Polsko), kde získal magisterský titul v oboru anglická filologie a postgraduální titul v pedagogice. V současné době pracuje jako koordinátor rozvoje pedagogických kompetencí na Univerzitě Karlově v Praze a je místopředsedou platformy Paedagogium. Podílí se na přípravě, vývoji a koordinaci systému vzdělávání pro akademické pracovníky a doktorandy v oblasti pedagogických kompetencí. Přispívá ke zvyšování kvality akademické výuky na Univerzitě Karlově prostřednictvím svého zapojení do různých projektů. Kompetenčně odpovídá za koordinaci vzniku center pro podporu výuky na Univerzitě Karlově. Je rovněž spoluautorem Rámce pro efektivní výuku na Univerzitě Karlově.

Místo konání

Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.

Načítám mapu…

Kontaktní osoba


 

Přihlášení

Načítám...

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info