Nemáte-li čas na celý workshop, přijďte se krátce a intenzivně inspirovat u kolegů. Kolegiální sdílení je silným nástrojem profesního rozvoje pedagogů (a nejen jich) a má vliv i na pracovní pohodu. Pro toto setkání jsme vybrali nechvalně populární téma malé ochoty studujících ve výuce vyjadřovat své myšlenky, odpovídat na otázky, diskutovat… A na opačné straně téhož tématu jsou studenti, kteří hovoří stále, na úkor druhých, široce či od věci. Jak si s těmito jevy ve výuce poradit? Co jste zkusili a nefungovalo to a co se vám osvědčilo? Přijďte strávit příjemný podvečer v CERPEK sdílením radostí i strastí s kolegy.
Karel se k pedagogice dostal v rámci studia učitelství na PedF MU a studia pedagogiky na FF MU. Dál se pedagogicky rozvíjí díky trvající spoluprácí s CERPEK a vlastní lektorskou činnost. Profesně se primárně věnuje facilitaci. V minulosti byl dlouhodobě aktivní v organizaci Otevřeno, kde se věnoval učitelskému vzdělávání, dnes je členem organizace NaZemi, kde se zabývá např. kritickou pedagogikou.
Vysokoškolská učitelka pečující o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů a učitelek na FF MU a členka vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů. Výzkumně se zabývala kvalitou výuky a právě příprava kvalitní výuky patří mezi její oblíbená témata k lektorování. Své pedagogické dovednosti rozvíjela především v neziskové organizaci Hnutí Brontosaurus, kde vedla dětské i mládežnické oddíly a pečovala o vzdělávání místních organizátorů. Pokud zrovna nepečuje o budoucí i současné učitele a učitelky, píše texty o vzdělávání a stará se o faunu i flóru na svém k přírodě šetrném hospodářství.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.