Výuka velkých skupin (od přibližně 40 studentů výše) může být pro učitele výzvou. Může pro něj představovat významnou administrativní zátěž, minimalizaci kontaktu s jednotlivými studenty v rámci výuky a může vést k rezignaci na využívání jiných vyučovacích metod než přednášky.
Na semináři proto nejprve rozkryjeme, v čem jsou didaktická specifika výuky velkých skupin. Na tomto základě budou představeny postupy, které mohou usnadnit administrativu a hodnocení studentů. Důraz však bude kladen zejména na aktivizační výukové metody, které je možné s užitkem využívat i ve velkých studijních skupinách.
Karla Brücknerová působí na Ústavu pedagogických věd FF MU. Má více než patnáctiletou zkušenost s vysokoškolskou výukou na několika vysokoškolských pracovištích v nejrůznějších typech předmětů, včetně nácvikových předmětů připravujících budoucí učitele. Výzkumně se věnuje profesnímu rozvoji učitelů a stále intenzivněji také vysokoškolské pedagogice. V posledních letech působí i jako mentorka vysokoškolských učitelů a lektorka CERPEK.
Praktické informace
Během workshopu vám nabídneme kávu, čaj a drobné sladkosti.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.