Tématika výstupů z učení je v současné době na vysokých školách aktuální nejen proto, že jejich stanovení je vyžadováno pro akreditace studijních programů a vydávání dodatků k diplomům, ale také proto, že umožňuje lépe připravit studijní předměty, porovnat je mezi sebou a odstranit případné duplicity a nebo (lépe) promyslet návaznost jednotlivých předmětů v rámci programu. Na workshopu se zaměříme se na to, jak výstupy z učení formulovat a jak s nimi pracovat v průběhu i na konci semestru tak, aby plnily svou funkci nejen s ohledem na výše uvedené, ale především s ohledem na efektivitu učení studentů.
Miroslava Dvořáková je absolventkou studijního oboru sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Po dvacetileté praxi odborné asistentky na několika univerzitách v České republice se v současné době věnuje především rozvoji akademických pracovníků v oblasti didaktických kompetencí a otázkám kvality a efektivity výuky a vzdělávání jak v prostředí vysokých škol, tak v oblasti dalšího vzdělávání.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
Vyučující formuluje cíle své výuky v souladu s profilem absolventa studijního programu.
Na základě cílů výuky vyučující stanovuje ověřitelné výstupy z učení příslušné vyučovací jednotky.
Vyučující výuku strukturuje tak, aby na sebe její jednotlivé části navazovaly, měla jasný začátek, srozumitelný průběh a smysluplný závěr.
Vyučující vybírá takové metody výuky, které jsou vhodné pro naplnění stanoveného cíle a co nejlépe zprostředkovávají studujícím obsah výuky v podmínkách, které má k dispozici.
Při vytváření výukového obsahu vyučující zohledňuje cíle výuky a vstupní úroveň znalostí, dovedností a kompetencí studujících.
Vyučující připravuje či zprostředkovává dostupné a funkční studijní materiály, které účelně podporují samostudium.