Workshop: Fenomén flipped classroom a jeho aplikace do výuky

  • 19. ledna 2022
    14:00 – 18:00

16 účastníků

kapacita

4 hodiny

doba trvání

17. 1. 2022

termín pro přihlášky

Podoba univerzitní výuky se neustále vyvíjí, a především v posledních semestrech se na základě vnějších okolností proměňuje skutečně velmi dynamicky. Zkušenosti, které jsme v posledních semestrech získali, nás mohou vystavovat o něco častějšímu přemýšlení nad otázkou: jak vyučovat v příštích semestrech? anebo také: jak motivovat studenty k (samo)studiu? Jednou z možností je inovativní a do značné míry univerzálně využitelný způsob výuky zvaný flipped classroom. V rámci workshopu budeme společně odhalovat kouzlo tohoto způsobu výuky, sdílet příklady dobré praxe a vaše zkušenosti a také hledat odpovědi na otázky, se kterými na workshop přijdete. Tím otevřeme prostor pro designování vaší vlastní výuky, na kterou lze nahlédnout i jinou optikou, než bývá obvyklé.

Účast na workshopu je zdarma. Zúčastnit se ho mohou vyučující i doktorští studenti MU.

Workshop je plánován jako prezenční. Jen v případě, že prezenční forma nebude možná z důvodů nařízení univerzity, proběhne workshop on-line.

Místo konání: místnost 328, Komenského náměstí 2, Brno

Uvedený čas workshopu je včetně hodinové pauzy na oběd.

Přihlásit se na workshop

Lektorka:

PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
e‑mail:

Miroslava Dvořáková je absolventkou studijního oboru sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současné době se věnuje především vysokoškolské výuce na Ústavu pedagogických věd MU a lektorské, metodické a publikační činnosti v oblasti teorie andragogiky a vzdělávání dospělých, didaktiky dospělých a lektorských kompetencí. V kombinované formě vysokoškolského studia vyučuje od roku 2002.

Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
e‑mail:

Vysokoškolská učitelka starající se o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů v rámci standardní výuky a také v rámci výjimečné akce s názvem Týden učitelství. Výzkumně se zabývá tématem žákovského hodnocení výuky na gymnáziu. Než začala sbírat zkušenosti v univerzitním prostředí, působila v neziskové organizaci Hnutí brontosaurus, které jí dovedlo až tam, kde je dnes. V CERPEK má na starosti zejména organizaci, přípravu a evaluaci vzdělávacích kurzů pro začínající vysokoškolské učitele.

Kontakt na koordinátorku:

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info