Workshop: Fenomén flipped classroom a jeho aplikace do výuky
19. ledna 2022 14:00 – 18:00
16 účastníků
kapacita
4 hodiny
doba trvání
17. 1. 2022
termín pro přihlášky
Podoba univerzitní výuky se neustále vyvíjí, a především v posledních semestrech se na základě vnějších okolností proměňuje skutečně velmi dynamicky. Zkušenosti, které jsme v posledních semestrech získali, nás mohou vystavovat o něco častějšímu přemýšlení nad otázkou: jak vyučovat v příštích semestrech? anebo také: jak motivovat studenty k (samo)studiu? Jednou z možností je inovativní a do značné míry univerzálně využitelný způsob výuky zvaný flipped classroom. V rámci workshopu budeme společně odhalovat kouzlo tohoto způsobu výuky, sdílet příklady dobré praxe a vaše zkušenosti a také hledat odpovědi na otázky, se kterými na workshop přijdete. Tím otevřeme prostor pro designování vaší vlastní výuky, na kterou lze nahlédnout i jinou optikou, než bývá obvyklé.
Účast na workshopu je zdarma. Zúčastnit se ho mohou vyučující i doktorští studenti MU.
Workshop je plánován jako prezenční. Jen v případě, že prezenční forma nebude možná z důvodů nařízení univerzity, proběhne workshop on-line.
Miroslava Dvořáková je absolventkou studijního oboru sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V současné době se věnuje především vysokoškolské výuce na Ústavu pedagogických věd MU a lektorské, metodické a publikační činnosti v oblasti teorie andragogiky a vzdělávání dospělých, didaktiky dospělých a lektorských kompetencí. V kombinované formě vysokoškolského studia vyučuje od roku 2002.
Vysokoškolská učitelka starající se o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů v rámci standardní výuky a také v rámci výjimečné akce s názvem Týden učitelství. Výzkumně se zabývá tématem žákovského hodnocení výuky na gymnáziu. Než začala sbírat zkušenosti v univerzitním prostředí, působila v neziskové organizaci Hnutí brontosaurus, které jí dovedlo až tam, kde je dnes. V CERPEK má na starosti zejména organizaci, přípravu a evaluaci vzdělávacích kurzů pro začínající vysokoškolské učitele.