Kompetence pro vedoucí pracovníky

Delegování

Delegování je přenesení pravomocí a úkolů zpravidla vedoucího pracovníka na podřízené. Cílem je zejména úspora času nadřízeného pro výkon důležitějších činností a snížení pracovní zátěže. Efektivní delegování výrazně zlepšuje manažerské dovednosti. Zaměstnanci mají tak možnost se profesně rozvíjet a jsou v zaměstnání více motivováni. Organizace může zároveň díky delegování dosáhnout vyšší efektivity.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • budete chápat delegování jako manažerskou dovednost
  • uvědomíte si zásady a principy procesu delegování
  • poznáte metody a techniky delegování
  • naučíte se techniky, jak zapojovat tým do práce a jak ji rozdělovat
  • naučíte se správně komunikovat své názory a potřeby v různě složených týmech a skupinách
  • zjistíte bariéry efektivního delegování

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program
Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Hodnocení zaměstnanců

Hodnocení zaměstnanců zahrnuje průběžné sledování a kontrolu práce i pravidelné zhodnocení dlouhodobých výsledků. Hodnocení patří mezi základní úkoly a nástroje vedoucího zaměstnance. Jeho smyslem je zaměstnance včas upozornit na případné nedostatky v práci a umožnit jim co nejdříve je odstranit. Zároveň je i způsobem, jak sdělit zaměstnancům, že svou práci vykonávají dobře, a tím posílit jejich motivaci a sebedůvěru.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • získáte vhled do problematiky hodnocení zaměstnanců
  • naučíte se realizovat hodnocení zaměstnanců
  • získáte informace, jak se na proces hodnocení dobře připravit
  • naučíte se, jak vést efektivně hodnotící rozhovor
  • dozvíte se, jak eliminovat možná rizika konfliktů z hodnocení plynoucích
  • zjistíte, jak pracovat s výstupy z procesu hodnocení

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Koučování

Koučování (koučink) je proces podporující hledání individuálních řešení pro jedince v jím zvolené oblasti. Kouč není trenér ani poradce (mentor), ale hledá řešení společně s koučovaným. Jde především o způsob komunikace a práce s lidmi, díky němuž rychleji a lépe nacházejí řešení různých situací překonávají pracovní nebo osobní problémy a zajišťují svůj profesionální rozvoj. Koučovací přístup v práci manažera je považován za jeden z nejefektivnějších a nejvíce motivujících způsobů vedení lidí s jasným dopadem na výkonnost.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • získáte ucelený přehled o koučinku
  • dozvíte se, jaké místo má koučink v každodenní práci manažera
  • poznáte koučování jako změnu způsobu myšlení a životního postoje
  • naučíte se základní komunikační techniky, které jsou pro koučování nutné
  • dozvíte se, jak vytvořit s koučovaným vztah
  • osvojíte si techniku koučování

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Crkalová, A., & Riethof, N. (2012). Průvodce světem koučování a osobnostní typologie. Management Press.
Stacke, E. (2005). Koučování pro manažery a firemní týmy (1. vydání). Grada.

Poskytování zpětné vazby

Zpětná vazba je proces, při kterém příjemce sdělení shromažďuje informace a následně je vyhodnotí. Obecně řečeno jde o informace o vlastním chování od sebe a druhých. Zpětná vazba je jedním ze základních nástrojů vedení a rozvoje zaměstnanců. Bývá součástí pravidelných hodnotících rozhovorů. Měla by být poskytována při plnění každého důležitějšího úkolu. V krátké neformální podobě je součástí každodenní komunikace mezi zaměstnancem a jeho nadřízeným.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • dozvíte se, jak poskytovat efektivní zpětnou vazbu podřízeným
  • zjistíte, jak konstruktivně předávat kritiku
  • naučíte se, jak správně chválit členy týmu
  • naučíte se, jak přijímat zpětnou vazbu
  • získáte tipy, jak předávat zpětnou vazbu různým typům lidí

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Práce s talenty

Práce s talenty je neodmyslitelnou částí efektivního vedení lidí a rozvoje pracovních týmů. Základem práce s talenty v týmu je jejich identifikace, a to pro horizontální, tak vertikální růst v rámci organizace. Součástí je jejich motivace, podpora rozvoje a poskytování potřebné podpory pro maximální využití jejich potenciálu. V případě, že s talenty v týmu pracujeme, věnujeme jim energii a rozvíjíme je, můžeme u nich vybudovat velmi silnou stránku – schopnost konstantně dosahovat (téměř) dokonalého výkonu v konkrétních úkolech nebo získat vhodného kandidáta na jinou či vyšší pozici.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS

Cíle

  • dozvíte se, co je talent management a proč je důležitý
  • poznáte klíčové prvky talent managementu
  • naučíte se rozpoznávat talenty u svých zaměstnanců
  • získáte nástroje pro rozvoj, udržení a motivaci talentů
  • naučíte se vytvořit akční plán pro práci s talenty

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Rozhodování

Rozhodování patří mezi významné aktivity, které manažeři v organizaci realizují. Rozhodování je nedílnou složkou manažerské práce a uplatňuje se v podstatě ve všech manažerských činnostech. Rozhodování je procesem výběru mezi alespoň dvěma možnými variantami jednání. Při rozhodování manažera se jedná o kombinaci vědy a umění rozhodovat.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • dozvíte se, jaké jsou typy manažerského rozhodování
  • seznámíte se s rozhodovacím procesem
  • naučíte se techniky, jak se rozhodovat
  • zjistíte, jak své rozhodnutí interpretovat týmu
  • naučíte se pracovat se zaměstnanci, kteří rozhodnutí nepřijímají

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Řízení změn

Řízení změn je činnost (metodika, proces), jejíž cílem je usnadnit a urychlit průběh změny tak, aby bylo možné efektivně realizovat zvolenou strategii a urychlit získání výsledků z vložených investic. Změny jsou přirozenou součástí života každého člověka i organizace a leckdy jsou opravdu nutné. Skutečný lídr je však sám ztělesněním změny. Umí si poradit s nečekanými zvraty událostí a sám spoustu užitečných změn vyvolává. Zároveň změny efektivně komunikuje, aby byly zaměstnanci přijaty.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • zjistíte, jaká je vaše vrozená výbava ke změnám
  • rozvinete svůj vztah ke změnám a více se jim otevřete
  • zjistíte, jaké jsou klíčové faktory úspěchu u řízených změn
  • naučíte se, jak komunikovat zaváděné změny do týmu
  • zjistíte, jak udržet svou vlastní i týmovou motivaci během turbulentních změn a krizí
  • naučíte se pracovat s nemotivovanými lidmi

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Berne, E. (2018). Jak si lidé hrají. Portál.
Kotter, J. P. (2000). Vedení procesu změny: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. Management Press.
Kotter, J. P. (2009). Vědomí naléhavosti: první a nejdůležitější krok realizace změny. Knihovna světového managementu. Management Press.


Stanovování cílů

Stanovování cílů zahrnuje vypracování plánu jednání, jenž má motivovat a vést osobu nebo skupinu k cíli. Má zásadní význam pro každého, kdo myslí vážně svou snahu o dosažení úspěchu. Stanovování cílů je součástí každodenní manažerské práce. Pro úspěšného manažera je nezbytné znát metody stanovování cílů, které přispějí k jejich přijetí a úspěšnému plnění.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • získáte inspiraci, jak budovat a stanovovat cíle
  • naučíte se metody, jak stanovovat správné cíle
  • naučíte se, jak motivačně cíle zadávat
  • naučíte se, jak cíle monitorovat a kontrolovat jejich plnění
  • dozvíte se, jak poskytovat efektivní zpětnou vazbu

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Vedení projektového týmu

Vedení projektového týmu zahrnuje činnosti spočívající ve vedení lidí směřujících k úspěšnému dokončení projektu. Úspěch projektu závisí především na samotných lidech v projektovém týmu. Důležité je vědět, co musí umět dobrý Team leader a jaké jsou optimální role v projektovém týmu. Lze říci, že čím je efektivnější vedení projektového týmu, tím lepších výsledků se dosahuje.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • ujasníte si, jaká je role Team leadera
  • naučíte se používat konkrétní nástroje pro úspěšné vedení projektového týmu
  • seznámíte se s tím, jak situačně vést tým
  • naučíte se efektivně komunikovat v různorodých týmech a tyto týmy řídit
  • získáte tipy, jak být autoritou a mít v týmu respekt
  • získáte návod, jak pracovat na své sebedůvěře Team leadera

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Vedení týmu

Efektivní vedení týmu je základní dovedností každého vedoucího zaměstnance. Vedení týmu znamená správně působit na podřízené s cílem optimálně využít jejich schopnosti v zájmu organizace. Zároveň vést podřízené k samostatnosti a odpovědnosti. Směřovat je, vytvářet jim podmínky, ale nechávat volnost na samostatné rozhodování a myšlení.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • ujasníte si, jaká je role manažera/leadera
  • naučíte se používat konkrétní nástroje pro úspěšné vedení týmu
  • zjistíte, jaké jsou styly vedení
  • seznámíte se s postupy, jak lépe využívat potenciál podřízených pro zvyšování jejich výkonnosti a žádoucího pracovního chování
  • naučíte se identifikovat faktory, které výkonnost týmu ovlivňují
  • získáte praktické inspirace pro zefektivnění leadershipu

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Háša, S. (2016). Co je nového v managementu. Nová beseda.
Kolajová, L. (2006). Týmová spolupráce. Grada.
Laufer, H. (2008). 99 tipů pro úspěšné vedení lidí. Grada.
Levine, S. R., & Crom, M. A. (1995). Buďte vůdčí osobnost!. Talpress.
Maxwell, J. C. (2015). Týmová spolupráce 101. Pragma.
Morgenthaler, J. (2017). Nebojte se převzít velení. Motiv Press.
Plamínek, J. (2018). Vedení lidí, týmů a firem: Praktický atlas managementu. Grada.
Stacke, E. (2005). Koučování pro manažery a firemní týmy. Grada.
Šuleř, O. (2009). 100 klíčových manažerských technik. Computer Press.
Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Grada.

Výběr zaměstnanců

Výběr zaměstnanců je proces složený z několika kroků směřujících k rozhodnutí, kterému z kandidátů na obsazovanou pozici bude pracovní místo nabídnuto. Úspěšní manažeři si uvědomují, že tajemství úspěchu tkví v lidech, lidský kapitál tvoří klíčovou hodnotu a konkurenční výhodu organizace. Proto znalost, jak vést výběrové řízení a vybírat správné lidi do svých týmů je u úspěšných manažerů nezbytná.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí vedoucí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • získáte komplexní pohled na otázku výběru lidí
  • posílíte znalosti i dovednosti z oblasti vedení výběrového řízení
  • osvojíte si metody pro výběr těch správných kandidátů
  • pochopíte správné kladení otázek a zjišťování klíčových informací
  • zjistíte nejčastější chyby, které v rámci vedení výběrového rozhovoru vznikají

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Obsah zatím není k dispozici, aktuálně ho pro vás připravujeme.

Kalendář akcí

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info