Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
telefon: | 549 49 8110 |
---|---|
e‑mail: |
Období řešení:
04/2017–09/2022
Řešitel projektu:
Masarykova univerzita
Role CERPEK:
spoluřešitel projektu při naplnění Klíčové aktivity 02.2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Řešitel projektu na CERPEK:
telefon: | 549 49 8110 |
---|---|
e‑mail: |
Koordinátorka aktivit projektu:
Manažerka a lektorka pro oblast rozvoje pedagogických kompetencí
e‑mail: |
---|
Vytvořeno v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418 Masarykova univerzita 4.0.
Projekt podporuje zvýšení kvality vzdělávání na Masarykově univerzitě s ohledem na trendy trhu práce, pokročilé technologie, nároky heterogenní studentské obce a potřeby společnosti.
Zlepšování kvality a účinnosti a přístupu k terciárnímu a rovnocennému vzdělávání, zejména v případě znevýhodněných skupin, aby se zvýšila účast a úrovně dosaženého vzdělání.
Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení.
Řízení projektu (KA 1)
Relevance studijní nabídky pro trh práce (KA 2)
Zajišťování a hodnocení kvality (KA 3)
Mezinárodní spolupráce (KA 4)
Rovné příležitosti pro studium a uplatnitelnost (KA 5)
Kompetence lidských zdrojů (KA 6)
Projekt rozvíjí strategické oblasti a důrazem na výraznou kvalitativní změnu přibližuje univerzitu standardům v EU. Cílem je dosažení relevance studijní nabídky, rozvoj hodnocení kvality programů, vyšší kompetence lidských zdrojů a rozvoj příležitostí ke studiu.
V rámci projektu MUNI 4.0 vzniklo v roce 2017 Centrum rozvoje pedagogických kompetencí (CERPEK), jehož úkolem bylo rozvíjet pedagogické kompetence zaměstnanců univerzity. Cílem vzdělávacích aktivit realizovaných v rámci projektu bylo, aby vyučující na Masarykově univerzitě uměli kvalitně vyučovat s vysokým dopadem na studijní úspěšnost. Více o aktivitách projektu se můžete dočíst na stránce O Centru.
Přehled výstupů za celou Masarykovu univerzitu byl publikován ZDE.
Období řešení:
09/2019–08/2022
Řešitel projektu:
Univerzita Komenského v Bratislave
Role CERPEK:
partner projektu, řešitel na MU
Partneři projektu:
Central European University (CEU), Nottingham Trent University (NTU), European Consortium for Political Research (ECPR), Delft University of Technology
Řešitel projektu na MU:
telefon: | 549 49 8110 |
---|---|
e‑mail: |
Koordinátorka aktivit projektu:
Vytvořeno díky podpoře programu Erasmus+ Strategické partnerství
Projekt Improving Academic Teaching and Internationalisation through Enhanced Competences of University Teachers (IMPACT 2019-1-SK01-KA203-060671).
Cílem projektu IMPACT bylo zlepšit internacionalizaci na univerzitách v Evropě prostřednictvím zlepšení výukových dovedností učitelů.
Tvorba a realizace vzdělávacích programů pro vyučující partnerských univerzit
Vytvoření otevřeného portálu pro VŠ vyučující s příklady dobré praxe internacionalizace VŠ výuky
Výzkumné studie mapující realizované aktivity
Multiplikační eventy v rámci projektu
Projekt rozvíjí strategické oblasti a důrazem na výraznou kvalitativní změnu přibližuje univerzitu standardům v EU v oblasti internacionalizace výuky.
V prvním roce projektu IMPACT jsme vytvořili kurikulum dvou vzdělávacích programů:
Všechny kurzy byly nabízeny v akademickém roce 2020/2021 vyučujícím Univerzity Komenského v Bratislavě a Masarykovy univerzity.
V létě 2020 byl kurz Effective Teaching for Internationalisation: A Professional Development Course mezinárodně akreditován britskou asociací Staff and Educational Development Association. Kurz byl plně akreditován a akreditaci získala také Univerzita Komenského. Doktorandi zapsaní do kurzu obdrželi 6 ECTS za každý úspěšně absolvovaný semestr kurzu.
Základní principy, kterými jsme se při koncipování tohoto kurzu řídili, jsou popsány v článku Supporting academics who teach international students, publikovaném v časopise ETH Learning and Teaching Journal 2(2), 2020, s. 217–220.
V zimním semestru 2020/21 zahájilo kurz celkem 33 vyučujícíh z Univerzity Komenského (FiF UK, PraFUK, LF UK, FSEV UK) a Masarykovy univerzity. V letním semestru v kurzu pokračovalo 29 učitelů, kteří připravili sylaby a plány výuky internacionalizovaných předmětů na bakalářském a magisterském stupni studia a výzkumné plány pro hodnocení výsledků své výuky. Tyto kurzy vyučovali v akademickém roce 2021/22. Dopady internacionalizovaných kurzů na domácí a zahraniční studenty byly prezentovány na European Teaching and Learning Conference ve dnech 16.–17. června 2022.
Příklady dobré praxe internacionalizace ve vysokoškolském vzdělávání jsou sdíleny na novém otevřeném portálu Internationalising teaching in higher education. Supporting Peer learning.
Výsledky projektu IMPACT byly představeny v šesti hlavních multiplikačních eventech:
Období řešení:
01/2020–12/2022
Řešitel projektu:
Centrum rozvoje kompetencí (CERPEK), Masarykova univerzita
Role CERPEK:
řešitel projektu
Řešitel projektu na CERPEK:
telefon: | 549 49 8110 |
---|---|
e‑mail: |
Koordinátorka aktivit projektu:
Vytvořeno díky podpoře programu Rozvoj vysokoškolské pedagogiky (RVV) (ROZV/21/2020) a Rozvíjení kompetencí akademických pracovníků MU (ROZV/1B/2021).
Účelem projektů je poskytovat akademikům a doktorandům MU vzdělávaní v oblasti vysokoškolské pedagogiky a didaktiky prostřednictvím různých typů vzdělávacích aktivit.
Zvyšování kvality výuky na Masarykově univerzitě prostřednictvím vytvoření vzdělávacích nabídek pro vyučující MU, jejich realizace a evaluace.
V rámci projektu byly pro vyučující MU organizovány a realizovány tematické workshopy zaměřené na rozvoj jejich pedagogických kompetencí.
Vytvoření mentorského programu pro vyučující MU.
Účelem projektu je poskytovat akademikům a doktorandům MU vzdělávaní v oblasti vysokoškolské pedagogiky a didaktiky prostřednictvím různých typů vzdělávacích aktivit. Tento účel vyplývá z DZ MU 2016-2020: Strategická priorita 9: Personální řízení a profesní rozvoj zaměstnanců: „…rozvoj činnosti celouniverzitního pracoviště podporujícího rozvoj pedagogických a dalších kompetencí akademických pracovníků i studentů doktorského studia….“
Plánování, organizace a realizace workshopů:
Série workshopů k on-line výuce v době pandemie COVID-19
Nabídka mentoringu pro vyučující MU
Období řešení:
0/2019–12/2022
Řešitel projektu:
Masarykova univerzita
Role CERPEK:
participace na řešení dílčích aktivit projektu
Řešitel projektu na CERPEK:
telefon: | 549 49 8110 |
---|---|
e‑mail: |
Osm partnerů EDUC vytváří skutečně integrovanou evropskou univerzitu se studenty, výzkumnými pracovníky a administrativními pracovníky, kteří se učí, předávají a pracují na univerzitách lišících se velikostí, věkem, mateřskými jazyky a zaměřením.
S využitím moderních digitálních nástrojů a osobní spolupráce vytváříme silný trojúhelník sdílených znalostí a akademických hodnot mezi západní, střední, severní a jižní Evropou a rozvíjíme pevné vazby mezi místními prostředími, abychom mohli řešit globální výzvy 21. století.
EDUC nabízí širokou škálu příležitostí pro všechny zúčastněné univerzity, firemní, obchodní a výzkumné partnery, místní komunity, absolventy, celoživotní studenty a mnoho dalších. Podrobněji o aktivitách se můžete dočíst na stránkách projektu.
Období řešení:
01/2021–12/2021
Řešitel projektu:
Masarykova univerzita
Role CERPEK:
Spolupráce na aktivitě: rozvoj vzdělávací činnosti vysokých škol zajišťované distančními metodami
Řešitel projektu na CERPEK:
telefon: | 549 49 8110 |
---|---|
e‑mail: |
Projekt přispívá k systematickému profesionálnímu rozvoji distančního vzdělávání a blended learningu na vysokých školách v České republice, a to v úzké vzájemné spolupráci jednotlivých vysokých škol a se zapojením tuzemských i zahraničních expertů.
Přispět k systematickému profesionálnímu rozvoji distančního vzdělávání a blended learningu na vysokých školách v České republice a to v úzké vzájemné spolupráci jednotlivých vysokých škol a se zapojením tuzemských i zahraničních expertů.
Úzká vzájemná spolupráce vysokých škol byla v rámci tohoto projektu patrná především při přípravě a vyhodnocení analýzy zázemí pro realizaci distančního vzdělávání a e-learningu, kdy školy pracovaly dle jednotné struktury a dílčí výsledky na své vysoké škole měly možnost srovnat s výsledky na ostatních vysokých školách. Velmi významné byly také 4 kulaté stoly, během kterých došlo nejen ke sladění přístupů k řešení projektu a diskusi otázek týkajících se strategie vysokých škol a metodiky distančního vzdělávání, ale především ke sdílení příkladů dobré praxe a vzájemné inspiraci. Na kulatých stolech a při práci na jednotlivých výstupech projektu nechyběl pohled tuzemských i zahraničních expertů, kteří připomínkovali jednotlivé vytvořené materiály a také měli prostor pro své prezentace na kulatých stolech a na webináři zaměřeném na strategii vysokých škol. Diskuse s experty byla vedena rovněž na konferenci DisCo 2021. Cíl projektu byl splněn a projekt významně přispěl k tomu, aby rozvoj distančního vzdělávání v České republice byl v souladu s aktuálními trendy v Evropě a v celém světě.