Osobnostní kompetence

Argumentace

Argumentace je proces cíleného předkládání tvrzení a informací s cílem dosáhnout u přesvědčované strany změny názoru na určitou skutečnost či otázku. Argumentace je nezbytná ve vědeckých disciplínách, ale využíváme ji i v pracovním a osobním životě k přesvědčení ostatních lidí. V případě, že si osvojíme dobré metody argumentace, stáváme se při vyjednávání s ostatními výrazně úspěšnější.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • zdokonalíte se v umění argumentace
  • naučíte se, jak používat přesvědčivé formulace
  • seznámíte se s řetězením, stupňováním argumentů
  • naučíte se pokládat správně formulované řečnické otázky
  • zjistíte, jak vést jednání pomocí funkčních otázek a rychle reagovat na námitky
  • dokážete odolávat nátlaku a manipulaci

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Jachtchenko, W. (2022). Férová rétorika: nejlepší přesvědčovací techniky. Grada.
Peters, S. (2013). Paradox Šimpanze. Zoner Press.
Sun-c‘. (2008). Umění války. B4U Publishing.
Šedý, J. (2021). Kritické myšlení. Galén.

Voss, C. (2016). Nikdy nedělej kompromis. Jan Melvil Publishing.

Asertivita

Pojem asertivita označuje schopnost prosazovat jiný názor, stanovisko nebo zájem. Asertivita je považována za důležitou komunikační dovednost. Umožňuje jasně vyjádřit a prosadit naše názory a myšlenky, aniž bychom narušovali práva ostatních. Díky asertivitě můžete lépe pochopit sami sebe i své vztahy k okolí a předcházet frustraci.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • uvědomíte si, co znamená v praxi asertivní komunikace a kdy je vhodné tuto strategii využít
  • poznáte základní asertivní práva a techniky
  • zdokonalíte se v používání asertivní komunikace
  • naučíte se v praxi lépe využívat principy asertivního chování
  • osvojíte si techniky, jak lépe hájit a prosazovat zájmy své či svého týmu a jak lépe čelit manipulativnímu jednání
  • dokážete zlepšit své vztahy s druhými lidmi, přijmout jejich argumentaci i vhodně argumentovat pro své cíle bez špatných pocitů

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Breitmanová, P., & Hatchová, C. (2000). Jak říkat "ne" bez pocitu viny. Columbus.
Cialdini, R. B. (2016). Před-svědčování. Jan Melvil Publishing.
Cialdini, R. B. (2023). (Nové) Zbraně vlivu. Jan Melvil Publishing.
Navarro, J. (2010). Jak prokouknout druhé lidi. Grada.
Voss, C. (2016). Nikdy nedělej kompromis. Jan Melvil Publishing.

Efektivní komunikace

Efektivní komunikace není jen o pouhém předávání informací, ale vyžaduje rozmanitý soubor dovedností zahrnující verbální a neverbální komunikační signály a pozorné naslouchání. Umění naslouchat a efektivně komunikovat pomáhá při pracovních pohovorech, jednáních, vedení týmu ale i v soukromém životě. Osvojení si efektivní komunikace přináší lepší vyjadřování a zlepšení osobních i profesních vztahů.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • dozvíte se, co je efektivní komunikace
  • zjistíte, proč je efektivní komunikace důležitá
  • naučíte se, jak efektivně komunikovat
  • osvojíte si nástroje efektivní komunikace

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Belbin, R. M. (2012). Týmové role v práci (1. vydání). Wolters Kluwer.
Bělohlávek, F. (2016). 25 typů lidí – jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat (3. vydání). Grada.
Berne, E. (2011). Jak si lidé hrají. Portál.
Berne, E. (2013). Co řeknete, až pozdravíte: transakční analýza životních scénářů. Portál.
Čakrt, M. (2009). Typologie osobnosti pro manažery (2. vydání). Management Press.
Harris, T. A. (2020). Já jsem OK, ty jsi OK. Pragma. Jan Melvil Publishing.
Hayesová, N. (2006). Základy sociální psychologie (2. vydání). Pragma.
Hroník, F. (2008). Manažerská integrita (1. vydání). Motiv Press.

 

Lektorské dovednosti

Lektorské dovednosti zpravidla rozhodují o tom, nakolik posluchače školení zaujme a kolik znalostí si odnesou. Lektor musí umět zahrát různé situace, vžít se do mnoha rolí a naladit se na emoce ostatních. Zároveň pracovat s různými typy lidí a dynamikou skupiny. Podmínkou pro úspěšné školení jsou však nejen kvalitní lektorské dovednosti, ale také obsah školení a lektorova detailní znalost prezentovaného oboru. Kvalitním lektorem se člověk stává neustálým získáváním znalostí, dovedností a zejména tréninkem.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • naučíte se vystupovat před lidmi a pracovat s trémou
  • naučíte se ovládat metodiku vzdělávacího programu
  • rozvinete schopnosti lektora v rámci práce s dynamikou skupiny
  • naučíte se pracovat s různými skupinami lidí
  • posílíte svou profesionalitu a jistotu lektora při jednání s problematickými účastníky
  • získáte návod, jak reagovat na zátěžové situace a jak se s nimi vyrovnat

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program
Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

DeVito, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace. Grada.
Heinrichs, J. (2009). Rétorika pro každého. Cpress.
Helcl, Z. (2013). Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách. Grada.
Hutchens, D. (2021). Story Dash: Find, Develop, and Activate Your Most Valuable Business Stories . . . In Just a Few Hours. Matt Holt.. Jan Melvil Publishing.
Knaflic, C. N. (2015). Storytelling with data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. Wiley.
Knaflic, C. N. (2022). Storytelling with you: Plan, Create, and Deliver a Stellar Presentation. Wiley.
Kohout, J. (2002). Rétorika – umění mluvit a jednat s lidmi. Management Press.
Kurnoff, J., & Lazarus, L. (2021). Everyday Business Storytelling: Create, Simplify, and Adapt A Visual Narrative for Any Audience. Wiley.
Špačková, A. (2015). Trénink techniky řeči. Grada.

Motivace

Motivace je psychický proces, který dává lidskému chování účel a směr. Je to vnitřní hnací síla, pohnutka, vedoucí k uspokojení nenaplněných potřeb. Díky motivaci se dosahují pracovní i osobní cíle. Je to zároveň vůle něčeho dosáhnout. A nejedná se pouze o dosažení „vznešených“ cílů. Motivaci potřebuje člověk ke zvládání běžných každodenních úkonů.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • pochopíte podstatu motivace
  • zjistíte, jak motivace ovlivňuje pracovní život
  • zjistíte, jaké jsou dobré a špatné způsoby motivace
  • pojmenujete si překážky, které vás mohou ovlivňovat v různých situacích
  • získáte techniky, které mohou posílit motivaci sebe i druhých
  • naučíte se, jak motivovanost dlouhodobě udržet

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Clear, J. (2020). Atomové návyky: jak si budovat dobré návyky a zbavovat se těch špatných. Jan Melvil Publishing.
Covey, S. R. (2016). 7 návyků skutečně efektivních lidí: Osobní rozvoj principů lidské efektivnosti. Management Press.
Herzberg, F. (2003). Motivace v práci: Jak motivovat sebe i ostatní. Portál.
Nedbálková, K. (2023). Pracovat. Display - sdružení pro výzkum a kolektivní praxi.
Niermeyer, R., & Seyffert, M. (2005). Jak motivovat sebe a své spolupracovníky. Grada.
Pathé, N. (2020). Buďte v práci spokojenější. Grada.
Sinek, S. (2011). Začněte s proč: Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Jan Melvil Publishing.

Pracovní schopnost

Pracovní schopnost je tvořena rovnováhou mezi osobními zdroji pracovníka (zdraví, vzdělání, znalosti, dovednosti, hodnoty, postoje, motivace) a pracovními požadavky, které jsou na něho kladeny (obsah práce, její náročnost a organizace, pracovní prostředí, kolektiv a způsob řízení). Pracovní schopnost proto patří ke klíčovým faktorům pro dosažení profesních cílů a udržení zaměstnatelnosti. Pravidelná péče o pracovní schopnost zajišťuje dlouhodobý úspěch a spokojenost v kariéře.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • pochopíte, co je pracovní schopnost a proč je péče o ni důležitá
  • zjistíte, jaké faktory ovlivňují vaši pracovní schopnost
  • získáte techniky a nástroje pro zlepšení fyzické, duševní a emocionální kondice
  • naučíte se efektivně plánovat a organizovat svoji práci
  • osvojíte si strategie pro dlouhodobé udržení vaší pracovní schopnosti

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Cimbálníková, L., Fukan, J., Lazarová, B., Navrátilová, D., Novotný, P., Odrazilová, R., Palán, Z., Rabušicová, M., Rajmonová, M., Řeháková, L., & Štorová, I. (2012). Age Management pro práci s cílovou skupinou 50+: metodická příručka. Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR.
Homfray, Š., Skalková, J., & Čmolíková Cozlová, K. (2022). Nástroje slaďování osobního a pracovního života: z pohledu zaměstnance i zaměstnavatele. Grada.
Ilmarinen, J. (2008). Jak si prodloužit aktivní život. Stárnutí a kvalita pracovního života v Evropské unii. Príroda.
V anglickém originále ke stažení ZDE
Kalousová, P., Štern, P., Žákavec, J., & Zábrženská, M. (2015). Age management: jak řídit a rozvíjet lidské zdroje v kontextu věku a demografických změn. Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR.
Novotný, P., Bosničová, N., Břenková, J., Fukan, J., Lazarová, B., Navrátilová, D., Palán, Z., Pokorný, B., & Rabušicová, M. (2015). Age management: jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat: možnost uplatnění age managementu v České republice : průvodce pro jednotlivce, organizace a společnost. Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, o.s.
Sokačová, L. (2014). Stárnutí populace jako výzva: age management a postavení lidí 50+ ve společnosti a na trhu práce. Alternativa 50+.
Urbancová, H. (2017). AGE management v organizacích: praktické využití a přínosy. Wolters Kluwer.

Webové stránky Age management z.s
.

Prevence vyhoření

Vyhoření je stav emočního, fyzického a duševního vyčerpání způsobeného nadměrným a dlouhodobým stresem. Objevuje se zpravidla ve chvíli, když se cítíte emočně vyčerpaní a neschopní řešit neustálé požadavky. Syndrom vyhoření snižuje produktivitu a energii. Negativní účinky syndromu vyhoření mají dopad na každou oblast života. Vzhledem k mnoha potenciálním negativním důsledkům je důležité se zabývat prevencí vyhoření, co možná nejdříve.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • zjistíte, co je to syndrom vyhoření
  • uvědomíte si rozdíl mezi depresí a syndromem vyhoření
  • porozumíte rizikům spojeným se syndromem vyhoření, jeho příčinám a negativním důsledkům pro vaše duševní a fyzické zdraví
  • naučíte se rozpoznávat rizikové situace a faktory vyhoření
  • získáte nástroje pro účinné zvládání rizikových situací a faktorů vyhoření
  • osvojíte si praktické metody prevence vyhoření

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Krafft, A. M., Guse, T., & Slezackova, A. (Eds.). (2023). Hope across Cultures. Lessons from the International Hope Barometer. Dostupné zdarma online: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-24412-4
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Seligman, M. E. P. (2003). Opravdové štěstí. Ikar.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.

Prezentační dovednosti

Prezentační dovednosti zahrnují zvládnutí správné techniky řeči (intonace, slovní prostředky k získání zájmu), hlasové hygieny, neverbálních komunikačních prostředků, image (oblečení, neverbální signály), zvládání trémy, role moderátora, práci s otázkami a reakcemi posluchačů, argumentační minimum, vedení diskuse, udržení pozitivní atmosféry, ověřování pochopení tématu ze strany posluchačů a další dovednosti. Umět přesvědčivě prezentovat a komunikovat je dnes silnou konkurenční výhodou. Dobrou zprávou je, že prezentace je uměním, které se dá naučit.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • naučíte se působit na své posluchače přirozeně a nenásilně
  • posílíte a zvýšíte svou sebejistotu
  • sladíte své vystupování s vizuální podporou a obsahem prezentace
  • zdokonalíte se i v prezentacích před náročným publikem
  • budete vědět, co dělat v obtížných situacích či jak se vypořádat s trémou

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

DeVito, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace. Grada.
Heinrichs, J. (2009). Rétorika pro každého. Cpress.
Helcl, Z. (2013). Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách. Grada.
Hutchens, D. (2021). Story Dash: Find, Develop, and Activate Your Most Valuable Business Stories . . . In Just a Few Hours. Matt Holt.. Jan Melvil Publishing.
Knaflic, C. N. (2015). Storytelling with data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. Wiley.
Knaflic, C. N. (2022). Storytelling with you: Plan, Create, and Deliver a Stellar Presentation. Wiley.
Kohout, J. (2002). Rétorika – umění mluvit a jednat s lidmi. Management Press.
Kurnoff, J., & Lazarus, L. (2021). Everyday Business Storytelling: Create, Simplify, and Adapt A Visual Narrative for Any Audience. Wiley.
Špačková, A. (2015). Trénink techniky řeči. Grada.


Profesionální autorita

Profesionální autoritu si spojujeme s osobou, jejíž názory, postoje či rozhodnutí ostatní členové skupiny obvykle přijímají a řídí se jimi. Formuje také vztah k tomu, od něhož taková rozhodnutí, rady a postoje očekávají. Není nutně spojená s charismatem. Člověk s profesionální autoritou je pevný, jasný a čitelný, a to za všech okolností. Má také jasné hodnoty, které neustále deklaruje a je si jistý sám sebou. Schopnost vytvářet pozitivní profesionální obraz, důvěru a přesvědčivě jednat v interním i externím pracovním prostředí je předpokladem pro úspěch manažera i týmu.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • porozumíte tomu, co vytváří profesionální autoritu
  • posílíte vlastní jistotu, odvahu a důvěru
  • naučíte se přesvědčivě jednat
  • objevíte zdroje energie a vnitřní motivace tak, že budete ke spolupráci s vámi, zcela přirozeně, motivovat ostatní
  • „vyrostete“ osobnostně i profesionálně

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Bedrnová, E., & Nový, I. (2001). Moc, vliv, autorita. Management Press.
Janíčko, M. (2014). Autorita manažera. Portál.
Mařík, M. (2005). Moc a autorita: teorie a praxe. Portál.
Maxová, I. (2012). Profesionální autorita a její budování. Grada.
Vališová, A. (2008). Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Grada.

Psychohygiena

Duševní hygiena neboli psychohygiena je nauka o tom, jak si chránit a upevňovat duševní zdraví. Pomáhá zvyšovat odolnost člověka vůči nejrůznějším škodlivým vlivům. Psychohygiena poskytuje návod, jak cílevědomě upravovat životní styl a životní podmínky tak, aby se zabránilo nepříznivým vlivům. Zároveň učí člověka, jak předcházet psychickým obtížím a pokud již nastaly, jak je zvládat.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • zjistíte, jak si chránit a upevňovat duševní zdraví
  • naučíte se metody, jak zvyšovat odolnost vůči nejrůznějším škodlivým vlivům
  • získáte návod, jak upravit životní styl a podmínky
  • naučíte se, jak předcházet případným psychickým obtížím
  • zjistíte, jak se správně koncentrovat na práci i odpočinek
  • zjistíte, jak dosáhnout duševní vyrovnanosti

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Krafft, A. M., Guse, T., & Slezackova, A. (Eds.). (2023). Hope across Cultures. Lessons from the International Hope Barometer. Dostupné zdarma online: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-24412-4
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Seligman, M. E. P. (2003). Opravdové štěstí. Ikar.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.

Rozhodování

Rozhodování je proces, při kterém jedinec či kolektiv vybírá nejlepší volbu ze všech možných, která naplní dané možnosti. Pracovní život se skládá z mnoha malých či větších rozhodnutí, které nakonec vedou k dobrému výsledku, ale také nemusí. Jistotu nemáme nikdy. Ne vše můžeme přímo ovlivnit. Zvýšit pravděpodobnost dobrého rozhodnutí ale můžeme.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • seznámíte se s psychologií rozhodování
  • zjistíte, jak se rozhodovat při časovém tlaku
  • pochopíte, v čem spočívá strategie rozhodování
  • zjistíte, podle čeho se vlastně rozhodujeme
  • uvědomíte si rozdíly v rozhodování o maličkostech i velkých věcech
  • naučíte se, jak se rozhodnout, když dobré řešení neexistuje anebo je více možností

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Kahneman, D. (2012). Myšlení - rychlé a pomalé. Jan Melvil.
Kahneman, D., Sibony, O., & Sunstein, C. R. (2021). Šum: o chybách v lidském úsudku. Jan Melvil Publishing.
Mai, J. (2018). Jak jsem šel pro mléko a vrátil se s kolem: co se skrývá za našimi rozhodnutími. Portál.
Malý, S. (2016). Analýza rozhodování. Grada.
Plamínek, J. (2018). Průvodce rozhodováním. Grada.
Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. (2010). Nudge (šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Kniha Zlín.
Urban, J. (2023). Psychologie pro každý den, aneb, Co nás ve škole o nás ani druhých neučili. Grada.
Wedell-Wedellsborg, T. (2022). Co řešíš?: nehledejte správné řešení, najděte správný problém. Portál.

Řešení konfliktů

Konflikty jsou běžnou součástí našich životů. Zároveň jsou příležitostí k rozvoji, k umění zvládání náročných komunikačních situací a ke stanovení si vlastních hranic a vlastní stability. K řešení konfliktů je nezbytné umět efektivně komunikovat. Zejména zvládat umění naslouchání. V opačném případě dochází v rámci mezilidské komunikace k nedorozuměním a nepochopení. Schopnost číst neverbální signály těla, dokázat rozpoznat, co se v druhém člověku odehrává, je nezbytné pro to, stát se vnímavými a úspěšnými komunikátory a konfliktům předcházet.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • naučíte se brát konflikt jako něco běžného, co k našemu životu patří
  • naučíte se vnímat konflikt jako příležitost ke svému rozvoji, k umění zvládání náročných komunikačních situací a ke stanovení si vlastních hranic a vlastní stability
  • dozvíte se, jak zlepšit kvalitu vztahů a zefektivnit komunikaci s lidmi
  • naučíte se efektivně komunikovat a předcházet tak konfliktům
  • naučíte se zvládat konfliktní situace a řešit problémy konstruktivně
  • zjistíte, jak být více empatičtí a otevření vůči ostatním a umět naslouchat

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Bednář, V. (2015). Konflikty ve firmách (1. vydání). Management Press.
Křivohlavý, J. (2012). Konflikty mezi lidmi (Čtvrté vydání). Portál.
Lošťáková, O. (2020). Empatická a asertivní komunikace (1. vydání). Grada.
Plamínek, J. (2016). Průvodce lidským myšlením a chováním (1. vydání). Argo.
Rust, S. (2009). Když žirafa tančí s vlkem – Čtyři kroky k nenásilné komunikaci (1. vydání). Anag.
Weining, S. (2020). Jak vycházet s problémovými lidmi. Grada.



Řízení stresu

Stresem označujeme soubor reakcí organismu na vnitřní nebo vnější podněty, který narušuje funkce organismu. Stress management, nebo také řízení stresu, zahrnuje různé postupy a techniky zaměřující se na vypořádání se se stresem. Jedná se o schopnost identifikovat negativní stresory a znalost různých metod, jak se se stresem „zdravě“ vypořádat. Výsledkem je schopnost předcházet stresu a uvědomění si, jak důležitý je odpočinek a relaxace.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • pochopíte podstatu stresu a fáze jeho působení
  • uvědomíte si, kdy nám stres může sloužit, kdy nás naopak ohrožuje
  • identifikujete vlastní individuální stresory na pracovišti i v soukromém životě
  • naučíte se techniky, jak možné následky působení stresu eliminovat, případně zmírnit jeho negativní působení na náš organismus
  • posílíte psychickou odolnost
  • naučíte se se stresem pracovat

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí: iracionální faktory v ekonomice i v životě. Práh.
Gallwey, W. T., Hanzelik, E. S., & Horton, J. (2012). Zvládněte stres metodou Inner Game!: jak se vyrovnat s nástrahami života a dosáhnout vnitřní stability. Management Press
Hroník, F. (2020). Čtyři směry business myšlení. MotivP.
Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace: prokrastinace = chorobné odkládání úkolů a povinností. Jan Melvil Publishing.
Pink, D. H. (2018). Kdy: věda a umění dokonalého načasování. Jan Melvil Publishing.

Spolupráce

Spolupráce je proces, při kterém jednotlivci nebo skupiny pracují společně na dosažení společného cíle. Spolupráce zahrnuje sdílení informací, zdrojů a dovedností mezi zaměstnanci, což vede k efektivnějšímu a produktivnějšímu pracovnímu prostředí. Kvalitní spolupráce přináší inovace, zlepšuje pracovní vztahy a zvyšuje celkovou spokojenost na pracovišti. Schopnost efektivně spolupracovat je klíčová pro dosažení úspěchu v týmech i celé organizaci.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

    • pochopíte podstatu a význam spolupráce v pracovním prostředí
    • zjistíte, jaké jsou hlavní principy úspěšné spolupráce
    • naučíte se techniky a nástroje, které mohou podpořit týmovou práci
    • získáte schopnost lépe využívat různé osobní a profesionální dovednosti kolegů
    • naučíte se strategie pro dlouhodobé udržení spolupráce

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Alasko, C. (2017). Řekni to jinak: používejte správná slova ve správný čas. Portál.
Bednář, V. (2016). Jak vyjít se svým šéfem. Grada.
Kahane, A. (2020). Spolupráce s nepřítelem: jak vyjít s lidmi, s nimiž nesouhlasíme. Portál.
Kolajová, L. (2006). Týmová spolupráce. Grada.
Maxwell, J. C. (2015). Týmová spolupráce 101. Pragma.
Muthukrishna, M. (2023). A theory of everyone: who we are, how we got here, and where we're going. Basic Books.

Talent

Talent je přirozená schopnost nebo dovednost, kterou má jedinec a kterou může dále rozvíjet a zdokonalovat. Rozvoj vlastního talentu je klíčový pro osobní a profesní růst. Identifikace a kultivace talentu umožňuje jedinci dosáhnout vyšší úrovně výkonnosti, spokojenosti a úspěchu v různých oblastech života. Podpora a rozvoj talentu zaměstnanců nejen zvyšuje individuální potenciál, ale také přináší nové příležitosti a přispívá k celkovému rozvoji organizace. 

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • pochopíte podstatu a význam rozvoje vlastního talentu
  • zjistíte, jak identifikovat své talenty a silné stránky
  • naučíte se techniky a strategie pro efektivní rozvoj svého talentu
  • osvojíte si nástroje pro překonávání překážek a výzev při rozvoji talentu
  • získáte dovednosti pro plánování a realizaci cílů spojených s vaším talentem
  • naučíte se, jak svůj talent využít ke zvýšení osobní a profesní spokojenosti a tím i k rozvoji pracoviště a celé organizace

Nabídka CERPEK

Program Talent


Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program
Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Burnett, W., & Evans, D. J. (2016). Designérem vlastního života: jak si navrhnout spokojený život na míru. Jan Melvil Publishing.
Coyle, D. (2015). Tajemství talentu. Nakladatelství ANAG.
Dweck, C. S. (2017). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Jan Melvil Publishing.
Logan, D., King, J. P., & FIisher-Wright, H. (2019). Zrození kmenového vůdce: jak z úspěšných skupin vznikají skvělé organizace. Synergie.
Moon, S. D., Davis, T., Simpson, M. K., & Merrill, A. R. (2019). Rozvíjení talentu: zažehněte svůj neomezený potenciál. Dobrovský.
Pink, D. H. (2017). Pohon = Drive: překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!. ANAG.

Time management

Pod pojmem time management rozumíme řízení času. Jedná se o sadu postupů, doporučení, nástrojů a technik, které jsou zaměřeny na efektivní nakládaní s časem. Hlavní podstatou time managementu je co nejlepší využití času, maximální užitek a zvýšení pracovní a osobní efektivity. Time management zahrnuje širokou škálu aktivit mezi které patří plánování, přidělování, stanovení cílů, delegování, analýza stráveného času, monitorování a stanovení priorit.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • zreflektujete své postoje k řízení času
  • naučíte se, jak čas plánovat ve vazbě na stanovování cílů a priorit
  • poznáte své vlastní „zloděje času“ a zjistíte, jak je možné je eliminovat
  • naučíte se využívat zásady důsledného časového managementu
  • dozvíte se, jaké jsou principy, metody, způsoby a nástroje pro řízení času
  • získáte praktické inspirace, jak vytvářet a udržovat správné návyky vedoucí k efektivnímu řízení času

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Allen, D., & Hall, B. (2021). Mít vše hotovo v praxi: cvičebnice produktivity bez stresu. Jan Melvil Publishing.
Burkeman, O. (2022). Čtyři tisíce týdnů: time management pro smrtelníky. Jan Melvil Publishing.
Cirillo, F. (2019). Technika pomodoro: legendární systém pro plánování času a dokonalou koncentraci během hluboké práce. Jan Melvil Publishing.
Covey, S. R. (2016). 7 návyků skutečně efektivních lidí: Osobní rozvoj principů lidské efektivnosti. Management Press.
Giovanetti, F. (2022). Pracujte chytřeji a naučte se odpočívat: jak si zachovat duševní pohodu a zorganizovat práci.
Termann, S., & Eisel, J. (2023). Time management. Leges.
Tracy, B. (2017). Snězte tu žábu!: 21 skvělých rad, jak přestat s prokrastinací a udělat v co nejkratším čase co nejvíc (Přepracované vydání se dvěma novými kapitolami). ANAG.
Williams, R. (2024). Jak zvládnout organizaci času: 25 metod a strategií. Portál.

Vyjednávání

Vyjednávání je proces výměny informací a závazků, při kterém se dvě nebo více vyjednávajících stran snaží dosáhnout vzájemné dohody nebo kompromisu ohledně řešené situace. Cílem je dosáhnout schůdného řešení pro obě strany tak, aby uspokojilo jejich zájmy a potřeby. S vyjednáváním se často setkáváme, když je potřeba řešit nějaké konflikty, aby se co nejvíce minimalizovaly negativní dopady. Vyjednávání určitě neodmyslitelně patří k fungování v pracovním prostředí a je důležitým nástrojem pro řešení různých situací.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • pochopíte proces vyjednávání jako součást účinného pracovního působení
  • zvládnete základní komunikační dovednosti nutné pro efektivní vyjednávání
  • naučíte se využít zásady efektivního vyjednávání ve všech jeho fázích
  • lépe rozpoznáte jednotlivé přístupy k vyjednávání a identifikujete také vlastní preferovaný styl vyjednávání
  • připravíte si vhodné argumenty, postupy a strategie pro vyjednávání v různých situacích, naučíte se efektivně zdolávat námitky
  • seznámíte se s metodami, jak rozpoznat nefér taktiky i jak se jim bránit

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program
Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Breitmanová, P., & Hatchová, C. (2000). Jak říkat "ne" bez pocitu viny. Columbus.
Cialdini, R. B. (2016). Před-svědčování. Jan Melvil Publishing.
Cialdini, R. B. (2023). (Nové) Zbraně vlivu. Jan Melvil Publishing.
Navarro, J. (2010). Jak prokouknout druhé lidi. Grada.
Voss, C. (2016). Nikdy nedělej kompromis. Jan Melvil Publishing.

Well-being

Well-being je anglický termín, který označuje stav celkové pohody zahrnující fyzické, duševní a emocionální zdraví. V pracovním prostředí je well-being klíčovým faktorem pro udržení vysoké produktivity, spokojenosti a motivace zaměstnanců. Zahrnuje vyvážený životní styl, zdravé pracovní podmínky, efektivní zvládání stresu a podporu duševního zdraví. Péče o well-being jednotlivců nejen zvyšuje jejich osobní spokojenost, ale také přispívá k lepší atmosféře na pracovišti a k dlouhodobému úspěchu celé organizace.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • pochopíte podstatu a význam well-beingu v pracovním prostředí
  • zjistíte, jaké faktory ovlivňují váš osobní i profesní well-being
  • naučíte se rozpoznávat rizikové situace a faktory ohrožující váš osobní i profesní well-being
  • naučíte se techniky pro zlepšení fyzické, duševní a emocionální pohody
  • osvojíte si strategie pro dlouhodobé udržení vysoké úrovně vašeho well-beingu
  • získáte nástroje pro efektivní zvládání stresu a předcházení vyhoření

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.

Work-life balance

Pojem work-life balance lze definovat jako rovnováhu mezi pracovním a osobním životem člověka. Work-life balance také znamená správnou prioritizaci všech pracovních a volnočasových aktivit. Vychází z předpokladu, že většina stresu, úzkosti a nespokojenosti pracujících lidí nevychází z jejich neschopnosti svůj život nebo zaměstnání zvládnout, ale z nedostatečně promyšlené organizace činností a neodhadnutí skutečné důležitosti jednotlivých věcí a aktivit. Jednoduše řečeno, work-life balance je nalezení toho správného poměru mezi prací a volným časem.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • připomenete si, jaké jsou vaše životní hodnoty a priority
  • zjistíte, jak nastavit rovnováhu mezi pracovním a osobním životem
  • uvědomíte si, jakým způsobem obvykle přistupujete ke své práci a jaký to má vliv na vaši výkonnost a spokojenost
  • zefektivníte svůj time-management
  • získáte nové podněty a návody pro vnitřní vyrovnanost

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Krafft, A. M., Guse, T., & Slezackova, A. (Eds.). (2023). Hope across Cultures. Lessons from the International Hope Barometer. Dostupné zdarma online: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-24412-4
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Seligman, M. E. P. (2003). Opravdové štěstí. Ikar.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.

Zdravé sebevědomí

Zdravé sebevědomí je schopnost připustit si vlastní nedostatky, vyzdvihnout přednosti a pracovat na tom, na čem záleží. Sebevědomí máme každý jiné a je ovlivněno spoustou prožitků i výchovou. Zdravé sebevědomí se vyznačuje dovedností rozvíjet své schopnosti a vyrovnávat se s nezdary poučením. Pokud rozvíjíme své sebevědomí zdravě, spolu s ním se rozvíjí i naše osobnost. Jsme zároveň schopni harmonických vztahů jak na pracovišti, tak v osobním životě.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • zjistíte, jak pracovat na utváření zdravého sebevědomí
  • naučíte se, jak sebevědomí rozvíjet a posilovat
  • dozvíte se o metodách, jež vedou k více sebevědomému projevu
  • naučíte se lépe pracovat s nepříjemnými myšlenkami
  • zjistíte, jak pracovat na pozitivním sebevyjádření

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Vzdělávací program

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Clear, J. (2020). Atomové návyky: jak si budovat dobré návyky a zbavovat se těch špatných. Jan Melvil Publishing.
Deißler, N. (2020). Jak překonat stydlivost, ostych a nesmělost: cesta ke zdravému sebevědomí. Grada.
Holiday, R. (2022). Překážka jako cesta. Audiolibrix.
Chan, Y. K. (2019). Cesta ke zdravému sebevědomí. Grada.
Chan, Y. K. (2019). Zatočte se svým vnitřním kritikem: jak se vymanit z bludného kruhu negativního myšlení. Grada.
Joseph, S. (2018). Autenticita: jak být sám sebou a proč na tom záleží. Portál.
Samson, A. (2020). Život je příliš krátký na to, aby... Portál.

Zpětná vazba

Zpětná vazba je proces, při kterém příjemce sdělení shromažďuje informace a následně je vyhodnotí. Obecně řečeno jde o informace o vlastním chování od sebe a druhých. Zpětná vazba může vést k posílení činnosti jednotlivce i týmu, zvyšuje produktivitu a umožňuje směřovat chování směrem k požadovanému cíli. Efektivní zpětná vazba pomáhá na cestě k vlastnímu rozvoji v pracovním i osobním životě.

Cílová skupina

Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.

Cíle

  • dozvíte se, jak poskytovat efektivní zpětnou vazbu
  • zjistíte, jak konstruktivně předávat kritiku
  • naučíte se, jak správně chválit
  • naučíte se, jak přijímat zpětnou vazbu
  • získáte tipy, jak předávat zpětnou vazbu různým typům lidí

Nabídka CERPEK

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Výběr z online kurzů na Seduo

Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.  


Doporučená literatura a její dostupnost v knihovnách MU

Janíčko, M. (2015). Zpětná vazba a její role v pracovních vztazích. Grada.
Kluger, A. N., & Nir, D. (2010). Síla zpětné vazby: Jak dávat, přijímat a využívat zpětnou vazbu ke zlepšení výkonu. Portál.
McCormack, M. H. (2003). Jak dostat, co chcete a chtít, co dostanete: Umění efektivní komunikace a zpětné vazby. Portál.
Stone, D., & Heen, S. (2014). Děkujeme za zpětnou vazbu: Věda a umění přijímání zpětné vazby. Management Press. (dostupné v AJ verzi)
Wiggins, G. (2012). Sedm klíčů k efektivní zpětné vazbě. Portál.

Kalendář akcí

Nejsou naplánovány žádné budoucí akce.
minulé akce

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info