14. 11.
Jak přesvědčivě argumentovat
Workshop rozvíjí schopnost přesně předávat informace a vést jednání pomocí funkčních otázek.
Argumentace je proces cíleného předkládání tvrzení a informací s cílem dosáhnout u přesvědčované strany změny názoru na určitou skutečnost či otázku. Argumentace je nezbytná ve vědeckých disciplínách, ale využíváme ji i v pracovním a osobním životě k přesvědčení ostatních lidí. V případě, že si osvojíme dobré metody argumentace, stáváme se při vyjednávání s ostatními výrazně úspěšnější.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Jachtchenko, W. (2022). Férová rétorika: nejlepší přesvědčovací techniky. Grada.
Peters, S. (2013). Paradox Šimpanze. Zoner Press.
Sun-c‘. (2008). Umění války. B4U Publishing.
Šedý, J. (2021). Kritické myšlení. Galén.
Voss, C. (2016). Nikdy nedělej kompromis. Jan Melvil Publishing.
Pojem asertivita označuje schopnost prosazovat jiný názor, stanovisko nebo zájem. Asertivita je považována za důležitou komunikační dovednost. Umožňuje jasně vyjádřit a prosadit naše názory a myšlenky, aniž bychom narušovali práva ostatních. Díky asertivitě můžete lépe pochopit sami sebe i své vztahy k okolí a předcházet frustraci.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Breitmanová, P., & Hatchová, C. (2000). Jak říkat "ne" bez pocitu viny. Columbus.
Cialdini, R. B. (2016). Před-svědčování. Jan Melvil Publishing.
Cialdini, R. B. (2023). (Nové) Zbraně vlivu. Jan Melvil Publishing.
Navarro, J. (2010). Jak prokouknout druhé lidi. Grada.
Voss, C. (2016). Nikdy nedělej kompromis. Jan Melvil Publishing.
Efektivní komunikace není jen o pouhém předávání informací, ale vyžaduje rozmanitý soubor dovedností zahrnující verbální a neverbální komunikační signály a pozorné naslouchání. Umění naslouchat a efektivně komunikovat pomáhá při pracovních pohovorech, jednáních, vedení týmu ale i v soukromém životě. Osvojení si efektivní komunikace přináší lepší vyjadřování a zlepšení osobních i profesních vztahů.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Belbin, R. M. (2012). Týmové role v práci (1. vydání). Wolters Kluwer.
Bělohlávek, F. (2016). 25 typů lidí – jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat (3. vydání). Grada.
Berne, E. (2011). Jak si lidé hrají. Portál.
Berne, E. (2013). Co řeknete, až pozdravíte: transakční analýza životních scénářů. Portál.
Čakrt, M. (2009). Typologie osobnosti pro manažery (2. vydání). Management Press.
Harris, T. A. (2020). Já jsem OK, ty jsi OK. Pragma. Jan Melvil Publishing.
Hayesová, N. (2006). Základy sociální psychologie (2. vydání). Pragma.
Hroník, F. (2008). Manažerská integrita (1. vydání). Motiv Press.
Lektorské dovednosti zpravidla rozhodují o tom, nakolik posluchače školení zaujme a kolik znalostí si odnesou. Lektor musí umět zahrát různé situace, vžít se do mnoha rolí a naladit se na emoce ostatních. Zároveň pracovat s různými typy lidí a dynamikou skupiny. Podmínkou pro úspěšné školení jsou však nejen kvalitní lektorské dovednosti, ale také obsah školení a lektorova detailní znalost prezentovaného oboru. Kvalitním lektorem se člověk stává neustálým získáváním znalostí, dovedností a zejména tréninkem.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
DeVito, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace. Grada.
Heinrichs, J. (2009). Rétorika pro každého. Cpress.
Helcl, Z. (2013). Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách. Grada.
Hutchens, D. (2021). Story Dash: Find, Develop, and Activate Your Most Valuable Business Stories . . . In Just a Few Hours. Matt Holt.. Jan Melvil Publishing.
Knaflic, C. N. (2015). Storytelling with data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. Wiley.
Knaflic, C. N. (2022). Storytelling with you: Plan, Create, and Deliver a Stellar Presentation. Wiley.
Kohout, J. (2002). Rétorika – umění mluvit a jednat s lidmi. Management Press.
Kurnoff, J., & Lazarus, L. (2021). Everyday Business Storytelling: Create, Simplify, and Adapt A Visual Narrative for Any Audience. Wiley.
Špačková, A. (2015). Trénink techniky řeči. Grada.
Motivace je psychický proces, který dává lidskému chování účel a směr. Je to vnitřní hnací síla, pohnutka, vedoucí k uspokojení nenaplněných potřeb. Díky motivaci se dosahují pracovní i osobní cíle. Je to zároveň vůle něčeho dosáhnout. A nejedná se pouze o dosažení „vznešených“ cílů. Motivaci potřebuje člověk ke zvládání běžných každodenních úkonů.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Clear, J. (2020). Atomové návyky: jak si budovat dobré návyky a zbavovat se těch špatných. Jan Melvil Publishing.
Covey, S. R. (2016). 7 návyků skutečně efektivních lidí: Osobní rozvoj principů lidské efektivnosti. Management Press.
Herzberg, F. (2003). Motivace v práci: Jak motivovat sebe i ostatní. Portál.
Nedbálková, K. (2023). Pracovat. Display - sdružení pro výzkum a kolektivní praxi.
Niermeyer, R., & Seyffert, M. (2005). Jak motivovat sebe a své spolupracovníky. Grada.
Pathé, N. (2020). Buďte v práci spokojenější. Grada.
Sinek, S. (2011). Začněte s proč: Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Jan Melvil Publishing.
Pracovní schopnost je tvořena rovnováhou mezi osobními zdroji pracovníka (zdraví, vzdělání, znalosti, dovednosti, hodnoty, postoje, motivace) a pracovními požadavky, které jsou na něho kladeny (obsah práce, její náročnost a organizace, pracovní prostředí, kolektiv a způsob řízení). Pracovní schopnost proto patří ke klíčovým faktorům pro dosažení profesních cílů a udržení zaměstnatelnosti. Pravidelná péče o pracovní schopnost zajišťuje dlouhodobý úspěch a spokojenost v kariéře.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Cimbálníková, L., Fukan, J., Lazarová, B., Navrátilová, D., Novotný, P., Odrazilová, R., Palán, Z., Rabušicová, M., Rajmonová, M., Řeháková, L., & Štorová, I. (2012). Age Management pro práci s cílovou skupinou 50+: metodická příručka. Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR.
Homfray, Š., Skalková, J., & Čmolíková Cozlová, K. (2022). Nástroje slaďování osobního a pracovního života: z pohledu zaměstnance i zaměstnavatele. Grada.
Ilmarinen, J. (2008). Jak si prodloužit aktivní život. Stárnutí a kvalita pracovního života v Evropské unii. Príroda.
V anglickém originále ke stažení ZDE
Kalousová, P., Štern, P., Žákavec, J., & Zábrženská, M. (2015). Age management: jak řídit a rozvíjet lidské zdroje v kontextu věku a demografických změn. Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR.
Novotný, P., Bosničová, N., Břenková, J., Fukan, J., Lazarová, B., Navrátilová, D., Palán, Z., Pokorný, B., & Rabušicová, M. (2015). Age management: jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat: možnost uplatnění age managementu v České republice : průvodce pro jednotlivce, organizace a společnost. Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, o.s.
Sokačová, L. (2014). Stárnutí populace jako výzva: age management a postavení lidí 50+ ve společnosti a na trhu práce. Alternativa 50+.
Urbancová, H. (2017). AGE management v organizacích: praktické využití a přínosy. Wolters Kluwer.
Webové stránky Age management z.s.
Vyhoření je stav emočního, fyzického a duševního vyčerpání způsobeného nadměrným a dlouhodobým stresem. Objevuje se zpravidla ve chvíli, když se cítíte emočně vyčerpaní a neschopní řešit neustálé požadavky. Syndrom vyhoření snižuje produktivitu a energii. Negativní účinky syndromu vyhoření mají dopad na každou oblast života. Vzhledem k mnoha potenciálním negativním důsledkům je důležité se zabývat prevencí vyhoření, co možná nejdříve.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Krafft, A. M., Guse, T., & Slezackova, A. (Eds.). (2023). Hope across Cultures. Lessons from the International Hope Barometer. Dostupné zdarma online: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-24412-4
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Seligman, M. E. P. (2003). Opravdové štěstí. Ikar.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.
Prezentační dovednosti zahrnují zvládnutí správné techniky řeči (intonace, slovní prostředky k získání zájmu), hlasové hygieny, neverbálních komunikačních prostředků, image (oblečení, neverbální signály), zvládání trémy, role moderátora, práci s otázkami a reakcemi posluchačů, argumentační minimum, vedení diskuse, udržení pozitivní atmosféry, ověřování pochopení tématu ze strany posluchačů a další dovednosti. Umět přesvědčivě prezentovat a komunikovat je dnes silnou konkurenční výhodou. Dobrou zprávou je, že prezentace je uměním, které se dá naučit.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
DeVito, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace. Grada.
Heinrichs, J. (2009). Rétorika pro každého. Cpress.
Helcl, Z. (2013). Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách. Grada.
Hutchens, D. (2021). Story Dash: Find, Develop, and Activate Your Most Valuable Business Stories . . . In Just a Few Hours. Matt Holt.. Jan Melvil Publishing.
Knaflic, C. N. (2015). Storytelling with data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. Wiley.
Knaflic, C. N. (2022). Storytelling with you: Plan, Create, and Deliver a Stellar Presentation. Wiley.
Kohout, J. (2002). Rétorika – umění mluvit a jednat s lidmi. Management Press.
Kurnoff, J., & Lazarus, L. (2021). Everyday Business Storytelling: Create, Simplify, and Adapt A Visual Narrative for Any Audience. Wiley.
Špačková, A. (2015). Trénink techniky řeči. Grada.
Profesionální autoritu si spojujeme s osobou, jejíž názory, postoje či rozhodnutí ostatní členové skupiny obvykle přijímají a řídí se jimi. Formuje také vztah k tomu, od něhož taková rozhodnutí, rady a postoje očekávají. Není nutně spojená s charismatem. Člověk s profesionální autoritou je pevný, jasný a čitelný, a to za všech okolností. Má také jasné hodnoty, které neustále deklaruje a je si jistý sám sebou. Schopnost vytvářet pozitivní profesionální obraz, důvěru a přesvědčivě jednat v interním i externím pracovním prostředí je předpokladem pro úspěch manažera i týmu.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Bedrnová, E., & Nový, I. (2001). Moc, vliv, autorita. Management Press.
Janíčko, M. (2014). Autorita manažera. Portál.
Mařík, M. (2005). Moc a autorita: teorie a praxe. Portál.
Maxová, I. (2012). Profesionální autorita a její budování. Grada.
Vališová, A. (2008). Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Grada.
Duševní hygiena neboli psychohygiena je nauka o tom, jak si chránit a upevňovat duševní zdraví. Pomáhá zvyšovat odolnost člověka vůči nejrůznějším škodlivým vlivům. Psychohygiena poskytuje návod, jak cílevědomě upravovat životní styl a životní podmínky tak, aby se zabránilo nepříznivým vlivům. Zároveň učí člověka, jak předcházet psychickým obtížím a pokud již nastaly, jak je zvládat.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Krafft, A. M., Guse, T., & Slezackova, A. (Eds.). (2023). Hope across Cultures. Lessons from the International Hope Barometer. Dostupné zdarma online: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-24412-4
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Seligman, M. E. P. (2003). Opravdové štěstí. Ikar.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.
Rozhodování je proces, při kterém jedinec či kolektiv vybírá nejlepší volbu ze všech možných, která naplní dané možnosti. Pracovní život se skládá z mnoha malých či větších rozhodnutí, které nakonec vedou k dobrému výsledku, ale také nemusí. Jistotu nemáme nikdy. Ne vše můžeme přímo ovlivnit. Zvýšit pravděpodobnost dobrého rozhodnutí ale můžeme.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Kahneman, D. (2012). Myšlení - rychlé a pomalé. Jan Melvil.
Kahneman, D., Sibony, O., & Sunstein, C. R. (2021). Šum: o chybách v lidském úsudku. Jan Melvil Publishing.
Mai, J. (2018). Jak jsem šel pro mléko a vrátil se s kolem: co se skrývá za našimi rozhodnutími. Portál.
Malý, S. (2016). Analýza rozhodování. Grada.
Plamínek, J. (2018). Průvodce rozhodováním. Grada.
Thaler, R. H., & Sunstein, C. R. (2010). Nudge (šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Kniha Zlín.
Urban, J. (2023). Psychologie pro každý den, aneb, Co nás ve škole o nás ani druhých neučili. Grada.
Wedell-Wedellsborg, T. (2022). Co řešíš?: nehledejte správné řešení, najděte správný problém. Portál.
Konflikty jsou běžnou součástí našich životů. Zároveň jsou příležitostí k rozvoji, k umění zvládání náročných komunikačních situací a ke stanovení si vlastních hranic a vlastní stability. K řešení konfliktů je nezbytné umět efektivně komunikovat. Zejména zvládat umění naslouchání. V opačném případě dochází v rámci mezilidské komunikace k nedorozuměním a nepochopení. Schopnost číst neverbální signály těla, dokázat rozpoznat, co se v druhém člověku odehrává, je nezbytné pro to, stát se vnímavými a úspěšnými komunikátory a konfliktům předcházet.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Bednář, V. (2015). Konflikty ve firmách (1. vydání). Management Press.
Křivohlavý, J. (2012). Konflikty mezi lidmi (Čtvrté vydání). Portál.
Lošťáková, O. (2020). Empatická a asertivní komunikace (1. vydání). Grada.
Plamínek, J. (2016). Průvodce lidským myšlením a chováním (1. vydání). Argo.
Rust, S. (2009). Když žirafa tančí s vlkem – Čtyři kroky k nenásilné komunikaci (1. vydání). Anag.
Weining, S. (2020). Jak vycházet s problémovými lidmi. Grada.
Stresem označujeme soubor reakcí organismu na vnitřní nebo vnější podněty, který narušuje funkce organismu. Stress management, nebo také řízení stresu, zahrnuje různé postupy a techniky zaměřující se na vypořádání se se stresem. Jedná se o schopnost identifikovat negativní stresory a znalost různých metod, jak se se stresem „zdravě“ vypořádat. Výsledkem je schopnost předcházet stresu a uvědomění si, jak důležitý je odpočinek a relaxace.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí: iracionální faktory v ekonomice i v životě. Práh.
Gallwey, W. T., Hanzelik, E. S., & Horton, J. (2012). Zvládněte stres metodou Inner Game!: jak se vyrovnat s nástrahami života a dosáhnout vnitřní stability. Management Press.
Hroník, F. (2020). Čtyři směry business myšlení. MotivP.
Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace: prokrastinace = chorobné odkládání úkolů a povinností. Jan Melvil Publishing.
Pink, D. H. (2018). Kdy: věda a umění dokonalého načasování. Jan Melvil Publishing.
Spolupráce je proces, při kterém jednotlivci nebo skupiny pracují společně na dosažení společného cíle. Spolupráce zahrnuje sdílení informací, zdrojů a dovedností mezi zaměstnanci, což vede k efektivnějšímu a produktivnějšímu pracovnímu prostředí. Kvalitní spolupráce přináší inovace, zlepšuje pracovní vztahy a zvyšuje celkovou spokojenost na pracovišti. Schopnost efektivně spolupracovat je klíčová pro dosažení úspěchu v týmech i celé organizaci.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Alasko, C. (2017). Řekni to jinak: používejte správná slova ve správný čas. Portál.
Bednář, V. (2016). Jak vyjít se svým šéfem. Grada.
Kahane, A. (2020). Spolupráce s nepřítelem: jak vyjít s lidmi, s nimiž nesouhlasíme. Portál.
Kolajová, L. (2006). Týmová spolupráce. Grada.
Maxwell, J. C. (2015). Týmová spolupráce 101. Pragma.
Muthukrishna, M. (2023). A theory of everyone: who we are, how we got here, and where we're going. Basic Books.
Talent je přirozená schopnost nebo dovednost, kterou má jedinec a kterou může dále rozvíjet a zdokonalovat. Rozvoj vlastního talentu je klíčový pro osobní a profesní růst. Identifikace a kultivace talentu umožňuje jedinci dosáhnout vyšší úrovně výkonnosti, spokojenosti a úspěchu v různých oblastech života. Podpora a rozvoj talentu zaměstnanců nejen zvyšuje individuální potenciál, ale také přináší nové příležitosti a přispívá k celkovému rozvoji organizace.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Burnett, W., & Evans, D. J. (2016). Designérem vlastního života: jak si navrhnout spokojený život na míru. Jan Melvil Publishing.
Coyle, D. (2015). Tajemství talentu. Nakladatelství ANAG.
Dweck, C. S. (2017). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Jan Melvil Publishing.
Logan, D., King, J. P., & FIisher-Wright, H. (2019). Zrození kmenového vůdce: jak z úspěšných skupin vznikají skvělé organizace. Synergie.
Moon, S. D., Davis, T., Simpson, M. K., & Merrill, A. R. (2019). Rozvíjení talentu: zažehněte svůj neomezený potenciál. Dobrovský.
Pink, D. H. (2017). Pohon = Drive: překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!. ANAG.
Pod pojmem time management rozumíme řízení času. Jedná se o sadu postupů, doporučení, nástrojů a technik, které jsou zaměřeny na efektivní nakládaní s časem. Hlavní podstatou time managementu je co nejlepší využití času, maximální užitek a zvýšení pracovní a osobní efektivity. Time management zahrnuje širokou škálu aktivit mezi které patří plánování, přidělování, stanovení cílů, delegování, analýza stráveného času, monitorování a stanovení priorit.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Allen, D., & Hall, B. (2021). Mít vše hotovo v praxi: cvičebnice produktivity bez stresu. Jan Melvil Publishing.
Burkeman, O. (2022). Čtyři tisíce týdnů: time management pro smrtelníky. Jan Melvil Publishing.
Cirillo, F. (2019). Technika pomodoro: legendární systém pro plánování času a dokonalou koncentraci během hluboké práce. Jan Melvil Publishing.
Covey, S. R. (2016). 7 návyků skutečně efektivních lidí: Osobní rozvoj principů lidské efektivnosti. Management Press.
Giovanetti, F. (2022). Pracujte chytřeji a naučte se odpočívat: jak si zachovat duševní pohodu a zorganizovat práci.
Termann, S., & Eisel, J. (2023). Time management. Leges.
Tracy, B. (2017). Snězte tu žábu!: 21 skvělých rad, jak přestat s prokrastinací a udělat v co nejkratším čase co nejvíc (Přepracované vydání se dvěma novými kapitolami). ANAG.
Williams, R. (2024). Jak zvládnout organizaci času: 25 metod a strategií. Portál.
Well-being je anglický termín, který označuje stav celkové pohody zahrnující fyzické, duševní a emocionální zdraví. V pracovním prostředí je well-being klíčovým faktorem pro udržení vysoké produktivity, spokojenosti a motivace zaměstnanců. Zahrnuje vyvážený životní styl, zdravé pracovní podmínky, efektivní zvládání stresu a podporu duševního zdraví. Péče o well-being jednotlivců nejen zvyšuje jejich osobní spokojenost, ale také přispívá k lepší atmosféře na pracovišti a k dlouhodobému úspěchu celé organizace.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.
Pojem work-life balance lze definovat jako rovnováhu mezi pracovním a osobním životem člověka. Work-life balance také znamená správnou prioritizaci všech pracovních a volnočasových aktivit. Vychází z předpokladu, že většina stresu, úzkosti a nespokojenosti pracujících lidí nevychází z jejich neschopnosti svůj život nebo zaměstnání zvládnout, ale z nedostatečně promyšlené organizace činností a neodhadnutí skutečné důležitosti jednotlivých věcí a aktivit. Jednoduše řečeno, work-life balance je nalezení toho správného poměru mezi prací a volným časem.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Csikszentmihalyi, M. (2017). Flow a práce. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2022). Mindfulness pro začátečníky. Portál.
Kabat-Zinn, J. (2016). Život samá pohroma. Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli. Jan Melvil Publishing.
Krafft, A. M., Guse, T., & Slezackova, A. (Eds.). (2023). Hope across Cultures. Lessons from the International Hope Barometer. Dostupné zdarma online: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-24412-4
Levitin, D. J. (2015). The Organized Mind. Thinking Straight in the Age of Informational Overload. Penguin.
Seligman, M. E. P. (2013). Vzkvétání. Nové poznatky o podstatě štěstí a duševní pohody. Jan Melvil Publishing.
Seligman, M. E. P. (2003). Opravdové štěstí. Ikar.
Slezáčková, A. (2012). Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Grada Publishing.
William, M., & Penman, D. (2014). Všímavost: Jak najít klid v uspěchaném světě. Anag.
Zdravé sebevědomí je schopnost připustit si vlastní nedostatky, vyzdvihnout přednosti a pracovat na tom, na čem záleží. Sebevědomí máme každý jiné a je ovlivněno spoustou prožitků i výchovou. Zdravé sebevědomí se vyznačuje dovedností rozvíjet své schopnosti a vyrovnávat se s nezdary poučením. Pokud rozvíjíme své sebevědomí zdravě, spolu s ním se rozvíjí i naše osobnost. Jsme zároveň schopni harmonických vztahů jak na pracovišti, tak v osobním životě.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Clear, J. (2020). Atomové návyky: jak si budovat dobré návyky a zbavovat se těch špatných. Jan Melvil Publishing.
Deißler, N. (2020). Jak překonat stydlivost, ostych a nesmělost: cesta ke zdravému sebevědomí. Grada.
Holiday, R. (2022). Překážka jako cesta. Audiolibrix.
Chan, Y. K. (2019). Cesta ke zdravému sebevědomí. Grada.
Chan, Y. K. (2019). Zatočte se svým vnitřním kritikem: jak se vymanit z bludného kruhu negativního myšlení. Grada.
Joseph, S. (2018). Autenticita: jak být sám sebou a proč na tom záleží. Portál.
Samson, A. (2020). Život je příliš krátký na to, aby... Portál.
Zpětná vazba je proces, při kterém příjemce sdělení shromažďuje informace a následně je vyhodnotí. Obecně řečeno jde o informace o vlastním chování od sebe a druhých. Zpětná vazba může vést k posílení činnosti jednotlivce i týmu, zvyšuje produktivitu a umožňuje směřovat chování směrem k požadovanému cíli. Efektivní zpětná vazba pomáhá na cestě k vlastnímu rozvoji v pracovním i osobním životě.
Akademičtí i neakademičtí zaměstnanci fakult, VŠÚ, RMU a dalších HS.
Zaujaly vás kurzy, ale nemáte Seduo licenci? Obraťte se na svého L&D koordinátora.
Janíčko, M. (2015). Zpětná vazba a její role v pracovních vztazích. Grada.
Kluger, A. N., & Nir, D. (2010). Síla zpětné vazby: Jak dávat, přijímat a využívat zpětnou vazbu ke zlepšení výkonu. Portál.
McCormack, M. H. (2003). Jak dostat, co chcete a chtít, co dostanete: Umění efektivní komunikace a zpětné vazby. Portál.
Stone, D., & Heen, S. (2014). Děkujeme za zpětnou vazbu: Věda a umění přijímání zpětné vazby. Management Press. (dostupné v AJ verzi)
Wiggins, G. (2012). Sedm klíčů k efektivní zpětné vazbě. Portál.