Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.
Registrace na akci
Událost již proběhla
Workshop
prezenční
Pedagogické kompetence
studující doktorských studijních programů
Čeština
jazyk akce
Možnosti popularizace vědy ve výuce jsou téměř neomezené. Můžeme využívat řadu různých metod, které nám pomohou poutavým způsobem přiblížit vědecké objevy našim studentům a studentkám. Jednou z nich je komplexní vyučovací metoda známá jako badatelsky orientovaná výuka. Nabízený workshop přispěje k rozluštění těchto otázek:
Jak připravit výukový cíl a nastavit náročnost výuky?
Jaké metody výuky a didaktické pomůcky zvolit?
Jak hodnotit výkony studentů a studentek?
Jak motivovat studenty a studentky, aby se sami stali vědci a vědkyněmi?
Odpovědi na tyto otázky budeme společně hledat, podrobovat zkoumání a také diskutovat.
Petr vystudoval pedagogiku na Ústavu pedagogických věd FF MU, vyučuje předměty komunikační trénink, dílna prezentace a pedagogická komunikace. Mimo to byl u zrodu Centra rozvoje pedagogických kompetencí MU, vede program Otevřená výzva, který podporuje inovace ve vzdělávání budoucích učitelů, a věnuje se praxi a šíření nenásilné komunikace.
Marek Boček své lektorské já začal tvořit v prostředí tábornického oddílu a několika dalších neziskových organizací. Pracoval v lesní školce, s dětmi zkoumal, kde se bere čokoláda, dospělé učil ošetřit pneumotorax a s teenagery si povídal o sexu a vztazích. Následně své pedagogické zkušenosti několik let zúročoval při výuce na střední a poté i základní škole. V současnosti se věnuje přípravě budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě MU. Krom toho figuruje jako lektor a metodik v Paměti národa, kde vytváří a vede workshopy s tematikou moderních dějin. Zároveň se jako člen hnutí Otevřeno zasazuje o zlepšování přípravy budoucích učitelů.
Místo konání
Školicí místnost CERPEK (místnost č. 328), Komenského náměstí 2, Brno.