Výzva pro autory k zasílání příspěvků do monotematického čísla Pedagogické orientace 3/2022
Připravované monotematické číslo očekává autorské rukopisy zaměřené na problematiku pedagogického vzdělávání vysokoškolských vyučujících v různých podobách a oblastech, a to v rámci České republiky i zahraničí. Jako inspiraci nabízíme tyto tematické okruhy:
- podoby pedagogického vzdělávání VŠ vyučujících,
- charakteristiky vzdělavatelů VŠ vyučujících,
- kompetenční rámec VŠ vyučujících a kritéria kvality výuky,
- příležitosti a překážky pro pedagogické vzdělávání VŠ vyučujících
- doktorské studium jako příležitost pro změnu,
- dostupnost a kvalita studijních materiálů a zdrojů informací pro pedagogické vzdělávání VŠ vyučujících
- sebepojetí VŠ vyučujících, jejich pojetí výuky a self-efficacy
- VŠ vyučující z pohledu studentů a studentek.
Očekáváme texty, které teoreticky, přehledově, výzkumně, diskusně či zkušenostně uchopí nejen výše uvedená témata. Do tohoto monotematického čísla hledáme dva typy textů:
- Studie (teoretické, přehledové, empirické) – 45 000 znaků vč. mezer.
- Diskuse a eseje – cca 9 000–18 000 znaků vč. mezer.
Abstrakty příspěvků by měly mít rozsah přibližně 500 slov.
Deadline pro zasílání abstraktů je 30. 4. 2022.